خبرهای داغ:
حجت الاسلام علی قابل امام جمعه موقت قزوین گفت: پیاده روی اربعین اعلامیه شکست کفر است که به لطف خداوند هر ساله جمعیت بیشتری در این مراسم شرکت میکنند.
کد خبر: ۸۹۴۶۱۰۸
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج درقزوین، حجت الاسلام علی قابل امام جمعه موقت قزوین صبح امروز (شنبه) در جمع کارکنان سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اظهار داشت: در زمان حکومت عمر خلیفه دوم انتشار احادیث ممنوع شد و یهود در دستگاه خلافت حضور علنی داشت.
وی افزود: یهود به عمر میگویند شش روز دیگر زنده نیستی و مجدد می‌آیند و میگویند سه روز دیگر زنده نیستی و برای خود جانشین تعیین کن که این امر نشانه نفوذ یهود در حکومت اسلامی است.
حجت الاسلام قابل ادامه داد: کربلا محل رویارویی دو جریان است یک جریان که باید اسلام را زنده نگه دارد و یک جریان که جریان نفاق است در لباس اسلام.
امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: امام حسین (ع) میفرماید: دین اسلام باید بماند حتی اگر من کشته شوم لذا در کربلا امام حسین (ع) هرچه داشت برای قربانی کردن آورد و واقعا هم قربانی کرد.
امام جمعه موقت قزوین با اشاره به احادیث و روایات درمورد اهمیت و تاثیر شهادت امام حسین گفت: امام حسن (ع) در هنگام شهادت به امام حسین (ع) می‌فرمایند: هیچ روزی مثل روز شهادت تو نیست.
وی افزود: در واقعه کربلا تلاش دشمن این بود که بگویند دینی وجود ندارد، اما سرمایه گذاری خداوند این بود که امام حسین (ع) در کربلا هنرنمایی کند و احیا گر دین اسلام شود.
حجت الاسلام قابل در پاسخ به این سوال که چرا اربعین مورد توجه است گفت: پیاده روی اربعین اعلامیه شکست کفر است که به لطف خداوند هر ساله جمعیت بیشتری در این مراسم شرکت میکنند. به همین دلیل در سال‌های گذشته در اربعین مسیحیان در کاروان‌های مسلمانان به کربلا میرفتند، اما امسال در قالب یک کاروان مستقل در کربلا حضور یافتند.

۱۰۰۱/پ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها