خبرهای داغ:
برای نخستین بار در راستای گسترش تولید دانه های روغنی؛
مدیر جهادکشاورزی هشترود گفت:برای نخستین بار در شهرستان هشترود 600 هکتار گلرنگ و 110 هکتار آفتابگردان کشت شده است.
کد خبر: ۸۹۴۶۱۰۹
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان مبنی بر توسعه کشت دانه های روغنی امسال برای نخستین بار در شهرستان هشترود 600 هکتار گلرنگ و 110 هکتار آفتابگردان کشت شده است.

وی اظهارداشت: میانگین تولید گلرنگ ۵۰۰-۶۰۰ کیلوگرم و آفتابگردان یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار بوده است که محصولات فوق برای نخستین بار در شهرستان بصورت تضمینی(آفتابگردان هر کیلو از قرار ۲۶ هزار و ۶۴۴ ریال و کلزا هر کیلو از قرار ۲۶ هزار و ۱۸۶ ریال) با نظارت کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی خریداری شده است.

کریمی اصل افزود: از ابتدای شهریور ماه ۱۲۰ هکتار کلزا در این شهرستان کشت شده، این در حالی است که در سال قبل این رقم ۳۳ هکتار بود و انتظار می رود در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی در هر هکتار ۴ -۵ تن کلزا برداشت شود، لازم به توضیح هست کلیه عملیات کاشت، داشت و برداشت بصورت مکانیزه صورت گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی هشترود خاطرنشان شد: با کاشت دانه های روغنی علاوه بر افزایش درآمد کشاورزان، تناوب زراعی مناسب، گام بسیار مهمی در جهت خود کفایی برداشته شده انتظار می رود در سالهای آتی کاشت دانه های روغنی به چندین برابر افزایش یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها