مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل گفت: مسئله اشتغال از طریق ظرفیت مرز نکته‌ای مهم است که باید توسط استاندار جدید مورد توجه جدی قرار گیرد، چرا باید کانتینرها و نفتکش ها از مرز میلک عبور کنند اما مردم فقیر منطقه سهمی از تبادلات مرزی نداشته باشند؟
کد خبر: ۸۹۴۶۱۱۴
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، محمدجواد عمرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای المهدی زابل (عج)، اظهار کرد: اخیرا یک از دستیاران جناب آقای رییس جمهور مطلبی رو بیان کردند که دور از شان و شخصیت مسئولی در نظام اسلامی است، سرکار خانم مولاوردی، خود زوار پیاده روی اربعین زباله‌های مسیر پیاده روی را جمع می‌کنند کاش شما به فکر حقوق شهروندی کسانی باشید که در بین زباله‌ها به دنبال غذا هستند! این وضعیت مرز مهران ناشی از عدم مدیریت مسیولین است نه چیز دیگر.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل افزود: هستند افراد زیادی در همین سیستان که متاسفانه کم بضاعت هستند و هیچ توجه‌ای به آنان نشده است، این مسائل را چه کسی پاسخگوست؟! حقوق شهروندی این‌ها چه می‌شود؟

وی گفت: مسئله دیگر بزرگواران تجربه تلخ برجام است، توجه بفرمایید این تجربه تلخ تاریخی که دستاورد آن برای کشور به اعتراف خود دولت تقریبا هیچ است با همه تلخی هایش می‌تواند یک نکته مثبت داشته باشد و اینکه تجربه‌ای بشود برای جلوگیری از اعتماد به امریکا وهمچنین اروپا و در عوض آن تکیه بر عناصر داخلی و جوانان باید سرلوحه کار‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: اینکه مسئولین کشور به جای عبرت گیری از برجام امید داشته باشند به کشور‌های اروپایی این کاملا اشتباه است، آن روز‌هایی که به مذاکرات هسته‌ای از همین تریبون‌های نماز جمعه و دانشگاه‌ها انتقاد شد بزرگواران منتقدین را به باد تهمت و ناسزا گرفتند و ترسو و بزدل و بیسواد خواندند، اما دیوانگی را خود آن‌ها تعیین کردند. اروپا و امریکا با هم هستند و همین الان هم می‌بینید صحبت از قدرت دفاعی ما میان آوردند، البته مذاکره سر قدرت دفاعی خط قرمز جهوری اسلامی ایران است.

عمرانی گفت: گستاخی را هم پیمانان و نوکران آمریکا به حدی رساندند که هم اکنون امارات و عربستان هم که گاوی هستند که دوشیده می‌شوند ادعای مضحک حمله به ایران را می‌کنند.

وی با اشاره به مسائل استان و شهرستان زابل بیان کرد: برادران و خواهران عزیز عملکرد ضعیف مجموعه سابق استانداری در بسیاری از موارد از جمله موضوع اقتصاد مقاومتی مشهود است. عقب افتادن از چرخ پیشرفت و عدم مدیریت و نظارت کافی و درست و فرار از پاسخگویی به افکار عمومی مشکلاتی بود که ایشان باید به آن‌ها توجه می‌کرد، اما نکرد.

وی افزود: دخالت‌های بی دلیل و بی منطق و مکرر ایشان در دانشگاه‌ها نشان از امنیتی کردن فضای دانشگاه‌ها دارد، استخدام‌های غیرقانونی در مجموعه استانداری و نگاه‌های نابرابر به قسمت‌های مختلف استان بعضا اتفاقاتی ناخوشایند را در پی داشت که ان شالله در زمان فعلی این مسائل اتفاق نیفتد.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل ادامه داد: عدم نظارت کافی بر طرح‌ها و عقب افتادن از زمان‌بندی موضوعی است که باید به آن پرداخته شود به عنوان مثال طرح آبیاری ۴۶ هزار هکتاری طبق وعده باید در سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسید، اما با توجه به سومدیریت هنوز معلوم نیست کی افتتاح شود، مسئولین محترم به این موضوع رسیدگی کنید به پیشرفت طرح سرعت بخشید نگذارید این طرح به مانند طرح‌های شکست‌خورده قبلی در اذهان‌عمومی بماند.

این مسؤول اضافه کرد: مسئله اشتغال از طریق ظرفیت مرز نکته‌ای مهم است که باید توسط استاندار جدید مورد توجه جدی قرار گیرد، چرا باید کانتینر‌ها و نفتکش‌ها از مرز میلک عبور کنند، اما مردم فقیر منطقه سهمی از تبادلات مرزی نداشته باشند؟، جناب محبی نیا (استاندار جدید) شما لااقل بازارچه‌های مرزی را فعال کنید، منطقه آزاد تجاری صنعتی سیستان لقمه بزرگی بود برای سکانداران قبلی با توجه به عدم رونق و بسته نگاه داشتن بازارچه‌های مرزی منطقه سیستان.

وی گفت: گزارشات مردمی نشان می‌دهد که کارت‌های الکترونیکی مرزی از خانواده‌ها گرفته شده و تحویل آنان نشده است. در این دولت تنها یک بار سودی که قرار بوده به حساب خانوار‌های سیستانی واریز بشود ریخته شده و عملا کارت‌های مرزنشینی سرگرم کننده بیش نبوده ان شاءلله مسئولین در اسرع وقت پاسخ مناسبی به این موضوع بدهند و اوضاع مرز و بازارچه‌های مرزی و کارت‌مرزنشینی را سامان دهند.

وی بیان کرد: در مجموع ان شالله استاندار جدید سیستان و بلوچستان استانداری باشند خدمتگذار و همراه با مردم و به معیشت و اشتغال زایی جوان‌ترین استان کشور نگاه ویژه‌ای داشته باشد، در بحث شورای اسلامی شهر خبر‌هایی به گوش رسید در ماه‌های اخیر که هیچ توجیه‌ای ندارد.

مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه زابل گفت: شایسته و بایسته اعضای شورای شهر این نیست که رییس شورای اسلامی شهر یک شهرستان با مردمی که به دلیل انتقاد از یک انتخاب این طور صحبت کند و لب به اهانت بگشاید.

وی گفت: در مجموعه شهری تبعیض در خدمات شهری و تخلف‌های مشهود و غیر مشهود اتفاق نیفتد و حل مشکلات شهری و خدمات شهری رو به رشدی مدنظر شهردار محترم و شورای اسلامیشهر محترم باشد.
ارسال نظرات