خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان آوج اذعان کرد: افزایش آگاهی‌ بهترین و مهم‌ترین عامل برای زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورایی است که این مهم از راه‌های مختلفی چون مطالعه، رسانه ملی، حضور در مساجد، دانشگاهها و مدارس محقق می‌شود.
کد خبر: ۸۹۴۶۱۷۶
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

حجت‌الاسلام سید ضیاالدین هاشمی امام جمعه شهرستان آوج، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، در خصوص اهمیت شور و شوق حسینی در تمامی ادوار سال اظهار کرد: شور و شوق حسینی بر اثر معرفت به وجود می‌آید و ما باید همواره نسبت به افزایش معرفتمان حساس باشیم.
وی در ادامه به اهمیت شور حسینی همراه با شعور اشاره کرد و گفت: افزایش معرفت سبب افزایش آگاهی نسبت به مسائل عاشورا و امام حسین (ع)، وحدت جهان اسلام، افزایش آگاهی نسبت به فلسفه قیام و در ادامه افزایش شور همراه با شعور حسینی می‌شود.
امام جمعه شهرستان آوج تشریح کرد: افزایش آگاهی بهترین و مهم‌ترین عامل برای زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورایی است که این مهم از راه‌های مختلفی، چون مطالعه، رسانه ملی، حضور در مساجد، دانشگاه‌ها و مدارس محقق می‌شود.
هاشمی مجالس حسینی را تنها مختص ایام محرم و صفر ندانسته و تبیین کرد: هر کس هر توانی که دارد را باید در راه اهل‌بیت (ع) به کار بگیرد تا مراسمات حسینی با شور و شعور گسترده‌تر برگزار گردد.
وی در خصوص اهمیت نقش امر به معروف و نهی از منکر در تداوم شور و شوق حسینی ابراز داشت: امر به معروف و نهی از منکر نقش غیر قابل انکاری در تداوم شور و شوق حسینی دارد و امام حسین (ع) و یارانشان نیز برای زنده نگه داشتن این فریضه واجب قیام کردند.
امام جمعه شهرستان آوج خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و برای مبارزه با فساد و ظلم و ستم باید عمل به این مهم جزو اولویت‌ها قرار گیرد.
هاشمی در بخش پایانی این گفت و گو متذکر شد: ما باید برای تحقق و زنده نگه‌داشتن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش کنیم چراکه عمل به امر به معروف و نهی از منکر از زیرساخت‌های لازم و اساسی برای صعود جامعه اسلامی است.
۱۰۰۵/ت ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها