برنامه‌‏های سخنرانی و عزاداری دهه پایانی صفر در حرم رضوی تشریح شد

همزمان با فرا رسیدن دهه پایانی ماه صفر و در آستانه شهادت حضرت رسول الله (ص) و امام رضا (ع) از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌های سخنرانی و عزاداری در حرم مطهر رضوی اعلام شد.
کد خبر: ۸۹۴۶۱۹۶
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی از اجرای برنامه‌‏های عزاداری به مناسب دهه آخر صفر خبر داد و گفت: هر سال با توجه به اینکه شهادت امام رضا (ع) در آخرین روز ماه صفر است، زائران زیادی از اقصی نقاط جهان به حرم مطهر رضوی مشرف می‌‏شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی افزود: آستان قدس رضوی سعی کرده تا در این دهه برنامه‌‏های متنوعی را برای عموم زائران تدارک ببیند.

وی از برگزاری برنامه‌های «شکوه ایثار» در رواق امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: اگر چه در همه رواق‏‌ها و اماکن متبرکه حرم رضوی ویژه برنامه عزاداری برای زائران برگزار می‏‏شود، اما محوری‏ترین برنامه حرم امام رضا (ع) تحت عنوان «شکوه ایثار» در رواق امام خمینی (ره) تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه در دهه پایانی صفر روزانه پنج برنامه سخنرانی و عزاداری در رواق امام خمینی (ره) تشکیل می‌‏شود، افزود: حجت الاسلام و المسلمین محمدی از ساعت ۵:۱۰ صبح درباره «سیره اهل بیت (ع)» به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و در ادامه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت (ع) به مرثیه و روضه خوانی می‌‏پردازند.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: همچنین حجت الاسلام ماندگاری در این هفته ساعت ۱۰:۲۰ با موضوع خانواده عاشورایی و تربیت مهدوی و حجت الاسلام کازرونی بعد از نماز ظهر و عصر با موضوع تحلیلی سیره اهل بیت (ع) در رواق امام خمینی (ره)، به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: حجت الاسلام اسلامی فر و حجت الاسلام فرزانه نیز هر روز قبل و بعد از نماز مغرب و عشاء برنامه سخنرانی خواهند داشت و پنج روز آخر حجت الاسلام و المسلمین دکتر رفیعی بعد از نماز مغرب در حرم رضوی به سخنرانی می‏‌پردازند.

وی از قرائت زیارت امین الله و ذکر مصیبت و سینه زنی در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: در رواق حضرت زهرا (س) و رواق حضرت معصومه (س) هر روز قبل از نماز ظهر و عصر برنامه سخنرانی و عزاداری تدارک دیده شده است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: برای بهره‌مندی هرچه بیشتر زائران روزانه بیش از ۴۵ جلسه حلقه معرفت ویژه برادران و خواهران در ساعات مختلف شبانه روز، تدارک دیده شده که در اماکن حرم مطهر رضوی تشکیل می‏‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها