مسئول عقیدتی سیاسی آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش در آیین یادواره شهدای پدافند هوایی لشکر 31 عاشورا و شهید میکائیل ابراهیمیان در روستای کرده ده مراغه با اشاره به نقش تعیین کننده فرهنگ عاشورایی در شکست توطئه های نظام سلطه در عصر حاضر گفت: صدای خردشدن استخوان های داعش به برکت راهبری های هوشمندانه رهبر انقلاب و شهدای مدافع حرم در منطقه شنیده می شود.
کد خبر: ۸۹۴۶۱۹۸
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مهدی پورمحمد افزود: فتنه نظام سلطه و مزدوران فریب خورده آن در منطقه با ایجاد وحدت و همدلی بین برادران سنی و شیعه در عراق و سوریه در حال از بین رفتن است.
وی ادامه داد: دشمنان قسم خورده اسلام و صهونیست ها، با ایجاد داعش و گروه های تکفیری و تروریستی در عراق و سوریه به دنبال دستیبابی به این کشورها در قالب اندیشه از نیل تا فرات با ایجاد جریان شیعه کشی بودند که با حضور و درایت امت اسلامی و با حضور مدافعان حرم در این مسیر شکست خوردند.
حجت الاسلام پورمحمد اضافه کرد: صهیونیسم جهانی و نظام سلطه همواره در سال های گذشته با ایجاد اختلافات قومیتی، مذهبی یا جغرافیایی در صدد ایجاد تفرقه در بین آحاد ملت های منطقه بوده که نمونه بارز آن در ماه های اخیر مسئله همه پرسی برای استقلال اقلیم کردستان عراق بود.
حجت الاسلام پورمحمد گفت: این توطئه و نقشه شوم در قالب قومیت گرایی و تفرقه افکنی در منطقه در راستای تامین منافع رژیم غاصب صهیونیستی در خاورمیانه بود که با هوشیاری کشورهای منطقه و درایت نیروهای انقلابی خنثی شد.
وی با اشاره به مجاهدت های مدافعان حرم در برابر گروه های تروریستی و داعش در منطقه افزود: اگر این شهدا نبودند، امروز باید در داخل کشور در برابر داعشی های می ایستادیم.
حجت الاسلام پورمحمد ادامه داد: مدافعان حرم و شهدای هشت سال دفاع مقدس همواره با تکیه بر فرهنگ عاشورایی و با تاسی از آرمان های متعالی سرور و سالار شهیدان در برابر دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب ایستادند.
مسئول عقیدتی سیاسی پشتیبانی نیروی زمینی ارتش با اشاره به راهپیمایی عظیم مردمی در اربعین امسال گفت: حرکت اربعین حسینی در بین امت اسلامی به عنوان کنگره عظیم اسلامی، موتور محرکی برای نجات بشریت است.
حجت الاسلام پورمحمد افزود: عاشورا و اربعین حسینی به عنوان محرک و سرآغازی مهم برای ایستادگی در برابر ظلم و جور، الگوهایی بزرگ و اساسی برای شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی بوده است.
وی ادامه داد: اربعین و عاشورا به عنوان فرهنگ عظیم، بشریت را نجات داد و امروز نیز هرکسی ادعای پیروی از امام حسین (ع) را دارد، باید از این واقعه های بزرگ درس و الهام گیرد.
حجت الاسلام پورمحمد با اشاره به نقش عمارگونه زینب کبری (س) در پرچمداری نهضت عاشورا اضافه کرد: این بانوی بزرگ اسلام، یزیدیان را رسوا کرد و آموزه های نهضت سرخ حسینی را برای آیندگان تبیین و ترویج کرد.

ارسال نظرات