نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

اعتبارات قطره چکانی جوابگوی هزینه‌های کلان نیست/افزایش مالیات ارزش افزوده درهای کشور را برای واردات باز می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: هرکجا که کم می‌آوریم نباید به سراغ افزایش مالیات ارزش افزوده برویم که به تولید ضربه خواهیم زد چراکه برای واردات انواع کالاها درهای کشور از مرزهای رسمی و غیررسمی باز خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۴۶۲۳۲
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی بودجه سال 97 استان مرکزی نسبت به بودجه سال 97 چند تذکر را یادآور شد و گفت: در بودجه 96 و 97 در بخش‌های عمرانی تعریف ویژه‌ای وجود ندارد بایستی از تدابیر و سیاست‌های دیگری برای پیشبرد برنامه‌ها استفاده کرد.

وی افزود: اعتبارات قطره چکانی جوابگوی هزینه‌های کلان را نمی‌دهد بنابراین بایستی طرح‌هایی را که امکان بهره‌برداری از آن‌ها در سال آینده وجود دارد را در اولویت قرار دهیم. اگر بخواهیم این پروژه‌های نیمه تمام را به سال‌های آینده وجود دارد موکول سازیم قطع یقین هزینه‌های بیشتری را تحمیل خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به کسری اعتبارات عمرانی 30 هزار میلیارد تومانی سال 97 گفت: در شرایط فعلی منطقه و بین‌المللی نباید در بودجه به درآمدهای نفتی متکی بود. در 6 ماه نخست امسال صادرات ما نسبت به سال گذشته کاهش داشته است بنابراین باید مانور روی دلار را به تلاش روی فرآورده‌ها تغییر داد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه با توجه به سیاست‌های ترامپ، توطئه های جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران و شرایط حاکم بر منطقه با وجود آل‌سعود، نمی‌توان بر روی درآمدهای نفتی حساب ویژه‌ای باز کرد، گفت: دولت و مجلس در این شرایط باید بر روی یارانه و قیمت حامل‌های انرژی برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی افزود: مانور بر روی دلار یا نفت‌ها آثار سوء خود را به همراه دارند. بایستی در بخش یارانه‌ها برنامه‌ریزی کرد  و پرداخت را به سمت هدفمندی سوق داد، چنانچه 30 درصد یارانه‌ها به بخش تولید اختصاص پیدا کند قانون رعایت می‌شود و خیلی از مشکلات برطرف می‌شد، نوع مصرف ما با اقتصاد مقاومتی و طرح‌های عمرانی برای توسعه و پیشرفت کشور سازگار نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: هرکجا که کم می‌آوریم نباید به سراغ افزایش مالیات ارزش افزوده برویم که به تولید ضربه خواهیم زد چراکه برای واردات انواع کالاها درهای کشور از مرزهای رسمی و غیررسمی باز خواهد شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی گفت: آبیاری در بخش کشاورزی فاجعه است و باید بر روش آبیاری قطره‌ای تدبیر شود و کشت‌های جایگزین و کم آب بر را در اولویت قرار دهیم.

وی افزود: مسئله راه‌ها از دیگر مواردی است که باید با اولویت قرار دادن راه‌های اصلی که به راه‌های ملی متصل می‌شوند مد نظر باشد، راه‌آهن سریع‌السیر اراک به قم بسیار حائز اهمیت است و باید تامین اعتبار آن در بودجه دیده شود یا از فایناس برای تحقق آن استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تاکید بر لوزم توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها گفت: واحدهای تولیدی از جمله شرکت آلومینیوم در این زمینه باید جوابگو باشند، پول‌های یامفتی که در انتخابات و غیر انتخابات خرج می‌کنند باید در این استان هزینه کنند زیرا با این خرج‌ها بین هزینه‌ها و تولیدمان اختلاف به وجود می‌آید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار