نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: در حوزه آبرسانی به اراک به دلیل خراب بودن برخی از رینگ‌ها تمام مناطق اراک نتوانسته‌اند از آب سد کمال صالح بهره‌مند شوند همچنین آبرسانی از سد کوچری برای خمین، محلات، دلیجان انجام شده اما شهرستان ساوه باقی مانده است که باید جزو اولویت‌های مهم استان قرار گیرد.
کد خبر: ۸۹۴۶۲۳۳
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی بودجه سال 97 استان مرکزی با اشاره به تخصیص اعتبارات برای محورهای مواصلاتی استان در سفر گفت: در بودجه های ملی توجه به دو موضوع راه‌ها و آب، دستاوردهای بزرگی را برای استان به همراه خواهد داشت از جمله در بخش راه‌ها در سفر دولت برای محور آهنگران-ساروق-کمیجان و اراک-فرمهین بودجه‌ای اختصاص پیدا کرد که این محور‌ها مقداری هم پیشرفت داشتند اما این پیشرفت ‌به سرانجام نرسید.

وی افزود: هر دو این محور‌ها از محور‌های داخلی مهم استان هستند که باید تلاش لازم در راستای توسعه این محور‌ها انجام شود که برای این محورها از محل اعتبارات ملی اعتبار هم تخصیص یافته است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد: اعتبارات لازم برای محور اصلی شهرستان خنداب و دو پروژه وفس-آقچه قلعه و وفس- دائن تامین شود.

کریمی ادامه داد: در حوزه راه‌ها، آزاد راه تهران- اندیمشک را داریم که از خرم آباد تا اراک اجرا شده است و بخش اراک تا قم را می‌توان با تغییر مسیر به سمت سلفچگان، فراهان، تفرش علاوه بر کوتاه کردن مسیر، شهرستان‌های استان را هم از بُن بست خارج کرد.

وی افزود: در حوزه پروژه‌های آبرسانی به مناطق استان مرکزی گفت: در حوزه آبرسانی به اراک به دلیل خراب بودن برخی از رینگ‌ها تمام مناطق اراک نتوانسته‌اند از آب سد کمال صالح بهره‌مند شوند همچنین آبرسانی از سد کوچری برای خمین، محلات، دلیجان انجام شده اما شهرستان ساوه باقی مانده است که باید جزو اولویت‌های مهم استان قرار گیرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس تصریح کرد: بحث خروج راه آهن از داخل شهر اراک که از قبل مطرح شده و مسیر ریل مهاجران به اراک و شهرک امیرکبیر هم از دیگر اولویت‌هایی که باید در قالب فاینانس و سرمایه‌گذاری به نتیجه رسانده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات