خبرهای داغ:
استاندار همدان گفت: سهم استان همدان برای واگذاری واحدهای تولیدی به بخش خصوصی 120 مورد بود که تاکنون 355 واحد واگذار و بیش از 200 واحد دیگر شناسایی شده است.
کد خبر: ۸۹۴۶۲۴۷
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶

واگذاری 355 واحد تولیدی به بخش خصوصی در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت امروز در  جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با اشاره به استقبال مردم همدان از زائرین اربعین حسینی و ارائه خدمت شایسته اظهار داشت: همدان با برپایی بیش از 40 ایستگاه به خوبی از زائرین پذایریی کرد که این اقدام به صورت خودجوش و مردمی بود و دستگاه‌های حکومتی فقط بر حسب وظیفه در این  خصوص همکاری داشتند.

وی با بیان اینکه استان همدان جزو استان‌های خوب در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی است، گفت: سهم استان همدان برای واگذاری واحدهای تولیدی به بخش خصوصی 120 مورد بود که تاکنون 355 واحد واگذار و بیش از 200 واحد دیگر شناسایی شده است.

استاندار همدان با اشاره به پیشرفت‌های اقتصادی مقاومتی در استان همدان افزود: 85 درصد از کل اراضی آبی مستعد کشاورزی استان تحت آبیاری مدرن قرار گرفته است.

وی بیان داشت: پیش‌بینی ایجاد نیروگاه خورشیدی در استان همدان 200 مگاوات بود که حدود 40 مگاوات آن به بهربرداری رسیده و بر این اساس وزیر سابق نیرو پیشنهاد پایلوت شدن استان همدان در بحث نیروگاه خورشیدی را مطرح کرد.

نیکبخت اضافه کرد: این پیشرفت افتخاری است برای همدان و افتخار آن از این جهت است که نیروگاه‌های همدان 7 مگاواتی با سرمایه‌گذار  خارجی است.

وی از ایجاد کارخانه تولید پنل‌های نیروگاه خورشیدی در همدان خبر داد و بیان داشت: در همین خصوص سرمایه‌گذار انتخاب شده و قراردادهایی نیز در این زمینه منعقد شده است.

استاندار همدان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ایجاد اشتغال در استان با بیان اینکه از ابتدای سال تا دو هفته اخیر 11 هزار و 401 شغل در استان ایجاد  شده است، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده باید تا پایان سال تعداد شغل ایجاد شده در استان به 20 هزار نفر برسد.

وی با اشاره به برخی اظهارات در استان که ایجاد  11 هزار شغل در استان در حد حرف است و اثری  از آن نیست، گفت: در راستای راستی‌آزمایی این امر باید کمیته‌ای با حضور نماینده اداره کار، نمایند گان مجلس هر شهرستان، نماینده خانه مطبوعات، نماینده فرماندار  و نماینده دستگاه‌های اجرایی  تشکیل و در رابطه با اشتغال ایجاد شده در استان همدان تشکیل شود و راستی‌آزمایی انجام دهند و علاوه بر آن نواقص کار را شناسایی کنند.

نیکبخت با اشاره به وضعیت بیکاری در استان حل تمام مشکلات را در گرو حل مشکل اشتغال دانست و تاکید کرد: اکنون نباید با گذشته کاری داشته باشیم بلکه باید برای ایجاد اشتغال و رونق تولید تلاش کنیم و در این خصوص باید تمام ارکان نظام، قوای سه گانه و مسئولین مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اظهارات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه من متولی اشتغال در کشور هستم گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون کسی چنین اظهاراتی نداشته که اشتغال با من است در صورتی که  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهامت را داشت بنابراین کار مشکلی را در پیش دارند که نیازمند همراهی تمام وزارتخانه ها است.

استاندار همدان توفیقات حاصل در تولید و توسعه استان را نتیجه همدلی و همراهی سه قوا در استان دانست و بیان داشت: خوشبخاته به واسطه این وحدت وهمدلی استان همدان بر روی ریل توسعه قرار گرفته است.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان همدان در سال 94 با بیان اینکه در این سفر طرح‌هایی در راستای توسعه استان مد نظر قرار گرفت، تصریح کرد: 22 طرح از 45 طرح مصوب، به نتیجه رسیده  که 17 طرح پیشرفت 50 داشته و مابقی 50 الی 75 درصد پیشرفت داشته که بر اساس بازرسان نهاد اولین استانی بود که در این مدت پیشرفت آنچنانی داشته باشد.

نیکبخت به تسهیلات اعطایی در راستیا تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره و عنوان کرد: یک هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود چهار، هشت و 18 درصد در بانک‌های استان به صورت امانت  قرار داده شده تا در صورت نیاز برای اجرایی کردن طرح‌های ضروری به صورت یارانه  تسهیلات پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه و حل مشکلات استان باید تمامی مدیران استان و شهرستان‌ها هر ماه یک بار  از شهرستان ها سرکشی کنند و نتیجه را اعلام کنند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه استان همدان در بخش کسب و کار از رتبه 24 به رتبه 11 رسیده و پیشرفت قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: با وجود این پیشرفت هنوز جای کار بسیاری وجود دارد و باید تلاش‌ها را بیشتر کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات