کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا:
کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا گفت: افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در ایران یک مسئله سیاسی است و مسئولیت پیگیری آن با موگرینی بوده و این مسئله اکنون در حال پیگیری است.
کد خبر: ۸۹۴۶۲۵۲
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  فیل هوگان کمیسیونر کشاورزی و مواد غذایی اتحادیه اروپا، در جریان سفر به ایران و ملاقات با مسئولان اتاق بازرگانی ایران و وزیر جهاد کشاورزی کشورمان درباره افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در ایران، اظهار کرد: خانم موگرینی مسئول پیگیری افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در ایران است و فکر می‌کنم این مسئله اکنون در حال پیگیری است.

وی افزود: من برای توسعه روابط اقتصادی و کسب و کار در بخش کشاورزی به ایران آمده‌ام و افتتاح دفتر یک مسئله سیاسی است. 

کمیسیونر کشاورزی و مواد غذایی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا، ادامه داد: ما قصد داریم که در زمینه‌های کشاورزی و صنایع غذایی با ایران بحث، تبادل نظر و همکاری داشته باشیم.

هوگان پیش‌تر نیز در خصوص واکنش اتحادیه اروپا به تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفته بود که این اتحادیه به طور کامل پایبند به برجام است و در آن چهارچوب حرکت می‌کند و اجازه نمی‌دهد که برجام به هم بخورد حتی اگر برخی موافق آن نباشند.

بنابراین گزارش امروز هیئت 70 نفره از اتحادیه اروپا با حضور مقامات عالیرتبه به ایران آمد که و در زمینه‌های مختلف کشاورزی، صنایع غذایی و بازرگانی مرتبط با همتایان خصوصی و دولتی خود در ایران دیدار کردند.

بنابراین گزارش این هیئت با ریاست فیل هوگان به ترتیب دیدارهایی با رئیس اتاق بازرگانی تهران و اعضای این اتاق، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و معاونین و مدیران او داشت. همچنین قرار است که دیداری نیز با وزیر بهداشت کشورمان داشته باشند.

ارسال نظرات