عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت و گو با «بسیج» عنوان کرد:

انقلاب ایران و بیداری اسلامی در پارادیم «حرکت جوهری»

علی مقدم گفت: تحول شاخص چشم گیر بعدی که نشان از حرکت جوهری عالم دارد تحولات در دنیای سیاست است که به عنوان مثال شاهد به وقوع پیوستن پیش‌بینی امام خمینی(ره) مبنی بر به زباله دان تاریخ رفتن کمونیست است.
کد خبر: ۸۹۴۶۲۹۷
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶

احمد علی مقدم، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج گفت: بی‌شک نیم قرن اخیر را می‌توان عصر پرشتاب شکل‌گیری تحولات سیاسی در حوزه بین‌الملل دانست. روند تحولات در این عرصه آنقدر پرشتاب در حال پیش‌روی است که تحلیل گران و اندیشمندان از ارزیابی آن بازمانده‌اند.


وی ادامه داد: با شکل‌گیری انقلاب ایران که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب‌های سیاسی دنیا بود. نوع تحلیل و روند ارزیابی جنبش‌های جهانی تغییر یافت. چه اینکه پیش از آن در دنیا تنها شاهد انقلاب‌هایی بر پایه مبانی سیاسی و اقتصادی بودیم. اما انقلاب اسلامی، حرکتی ایدئولوژیک بر پایه معنویت و دین بود انقلابی که قبل از آن نظیر نداشت.


علی مقدم افزود: آنان که با تفکرات فیلسوف بزرگ جهان اسلام صدرالمتالهین آشنا هستند، می‌دانند که ایشان در ذیل تفکرات خود از «حرکت جوهری» نام می‌برد. این اندیشه در پی این است که اثبات کند روند تحولات جهان در حالت کلی به سمت خیر و تعالی پیش می‌رود و همه موجودات عالم در سیری متعالی به سمت ارتقای روز افزون در حرکتند.


عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: با قبول حرکت جوهری باید پذیرفت که کلیت جهان، به طور یک پارچه به سوی کمال در حرکت است و حرکت به سوی کمال جزو فطرت عالم طبیعت بوده و انسانی که این حقیقت را دریابد، به سادگی و سهولت خود را در هماهنگی با فطرت اصلی عالم قرار می‌دهد.


علی مقدم خاطرنشان کرد: آن گاه که آدمی به این حقیقت پی برد که تمامی موجودات عالم در شوقی فطری در حرکت هستند تا به غایت خود برسند، جایگاه حقیقی و برتر خود را در عالم طبیعت باز می‌یابد، مسیری قهقرایی را نمی‌پیماید، به این حرکت تکاملی سرعت بیشتری می‌دهد و به سوی عالم ملکوت و حسن و جمال مطلق رهسپار می‌شود.


*رواج تفکرات شیطان پرستی با آغاز نهضت امام خمینی (ره) همزمان است
وی گفت: در عصر دهشت‌زای تسلط شیطان و لشگریانش بر شاهراه تنفس جهانیان، دم مسیحایی حضرت امام (ره) روحی تازه به کالبد انسان‌ها دمید و بر اساس حرکت جوهری نشان داد معنویت‌خواهی هنوز در روح و جان انسان‌ها ریشه دارد و انقلاب اسلامی نمود بارزی از این سیر تکاملی بشر است، کما اینکه سیطره معنویت خواسته اصلی انقلابیون در ایران بود.


علی مقدم تصریح کرد: امام راحل (ره) روح خودباوری را در مسضفعان عالم زنده کرد و پس گرفتن حقوق حقه آنان را منوط به این دانست که صرفاً با اتکا به قدرت و نیروی الهی، بر مقاومت پای کوبند و هیهات من الذله را به‌عنوان درسی که سیدالشهداء به ما آموخت، در عرصه جهانی به منصه ظهور بگذارند و چشم یاری به قدرت‌های غرب و شرق ندوزند.


عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ابزار داشت: شاید بتوان رواج تفکرات ماسونی و شیطان پرستی را با آغاز نهضت امام خمینی (ره) همزمان دانست. زیرا با پا گرفتن نظامی بر اساس معنویت، لشگر کفر و الحاد سیطره این تفکرات را برنتابید، ساکت و بیکار ننشست و به تجهیز لشگریان و ایادی خود پرداخت.


وی تاکید کرد: نکته جالب این است هر چند که فرقه‌های شیطان پرستی پیش از انقلاب ایران موجود بود اما بروز و ظهور عملی نداشت. همزمانی شکل‌گیری و فعالیت لژهای فراماسونری با ایجاد انقلاب اسلامی، برای عقب نمادن از قافله جهانی، نشان از برنامه‌ریزی مستمر برای بازپس گیری دنیا از جهبه حق دارد.


علی مقدم گفت: نکته قابل توجه دیگر آنکه جبهه جهانی کفر و استکبار تمام ابزارها را برای بازپس گیری جهان از جبهه حق به کار گرفته است از جمله استفاده از موسیقی، فیلم، فضای مجازی و... مثال‌هایی از این دست هستند. اما غافل از آنکه "یریدون ان یطفو نور الله بافواههم و الله متم نوره و لو کره الکافرون." توبه/ 32 آری این وعده حتمی حق تعالی است که هرگز نمی‌توانند نور خدا را با دهان خاموش کنند.


عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: زهی خیال باطل که این همه گیری حق و سردمداری پیروان معنویت، وعده‌ای الهی است. "وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ"، ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم‌.” 5/ قصص


*ابزار تسلط افکار شیطانی به مرور زمان در اختیار اهداف جبهه حق قرار گرفته
علی مقدم گفت: در حالی که اکنون شاهدیم ابزار تهاجم فرهنگی نظام سلطه به ضد ابزار علیه خودشان بدل شده است و بعضاً هنرمندان ارزشی در دنیا از موسیقی برای انتقال مفاهیم دینی استفاده می‌کنند و سینمای معناگرا نیز در حال شکل دادن ذائقه مخاطبان است. همه این‌ موارد که روزی ابزار تسلط افکار شیطانی آنان بود به مرور زمان در اختیار اهداف جبهه حق قرار گرفته‌ و شاهد مثال خوبی برای حرکت جوهری عالم است.


وی افزود: تحول شاخص چشم گیر بعدی که نشان از حرکت جوهری عالم دارد تحولات در دنیای سیاست است که به عنوان مثال شاهد به وقوع پیوستن پیش‌بینی امام خمینی(ره) مبنی بر به زباله دان تاریخ رفتن کمونیست است که با فروپاشی شوروی نمود عملی یافت. این فروپاشی منبعث از تفکرات افراطی و الحادی کمونیست صورت گرفت اندیشه‌ای که در عین انکار خدا مسؤولیت همه امور عالم را در جمع‌گرایی می‌پندارد و با نفی مالکیت خصوصی، هویت فردی را در ذیل عنوان مشارکت پایمال می‌کرد.


عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه، این مکتب با شکست و فروپاشی نشان داد نمی‌تواند کعبه آمال انسان‌ها و راه نجات باشد و در نهایت باطل محکوم به زوال است، ادامه داد: تحول دیگر جنگ هشت ساله ایران با متجاوزان بعثی بود که تمامی جبهه کفر و ایادی آن در رویایی با جبهه حق قرار گرفتند و ایران ناجوانمردانه و یک تنه در مقابل هجمه نظام سلطه ایستاد اما در نهایت کار همانطور که خداوند در قرآن وعده داده است که قدرت هر مومن بالله در مقابل ده کافر است با سربلندی از میدان مبارزه بیرون آمد.


علی مقدم افزود: إِنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا. حج/38 نیز بیانگر این مطلب است، آنان که بر حق پای می‌فشرند دست یاری حق را بر سر دارند و در جنگ که به فرموده امام (ره) از الطاف خفیه الهی بود افق نظام ما از پیروزی در جنگ تبدیل شد به برافراشتن پرچم اسلام در پهنه عالم.

وی تاکید کرد: با وجود آنکه در جنگ تنها بودیم. این قدرت ایمان بود که به اذن الهی هیبت ما را در چشم صدامیان آنقدر عظیم کرد که تا بازپس‌گیری همه نقاط ایران از پای ننشستیم و پیروزی معنوی و نظامی جنگ از آن ما شد و بار دیگر حرکت جوهری عالم را به اثبات رساند. همانگونه که خداوند در قرآن می‌فرماید: يا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنينَ عَلَى الْقِتالِ إِنْ يَکُنْ مِنْکُمْ عِشْرُونَ صابِرُونَ يَغْلِبُوا مِائَتَيْنِ وَ إِنْ يَکُنْ مِنْکُمْ مِائَةٌ يَغْلِبُوا أَلْفاً مِنَ الَّذينَ کَفَرُوا بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا يَفْقَهُونَ. ای رسول ، مؤمنان را بر جنگ ترغیب کن که اگر بیست نفر از شما صبور و پایدار باشند بر دویست نفر غالب می‌شوند و اگر صد نفر بوده بر هزار نفر از کافران غلبه می‌کنند، زیرا آن‌ها گروهی بی‌دانشند. انفال/65

*الگوبرداری خیزش بیداری مردم منطقه از انقلاب ایران به آن رنگ و بوی اسلامی داد
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: نیروهای انقلابی به تبعیت از سر حلقه عارفان بالله (امام خمینی (ره)) تشکیل حکومت جهانی جبهه حق را در گرو محو شیطان صفتان می‌داند و این جز با اعتقاد قاطع به وعده الهی مبنی بر نصرت الهی برای نابودی مظاهر کفر و الحاد در دنیا به وقوع نمی‌پیوندد و از همین رو است که امام خمینی (ره) دامنه جنگ هشت ساله را از ایران فراتر می‌داند و تفکر جنگ تا رفع فتنه را سر لوحه نیروهای انقلابی قرار داد.


وی افزود: تحولات کنونی نظام بین‌الملل بار دیگر پیروزی جبهه حق را به دنیا نشان داد اتفاقاتی که در سوریه و عراق در حال وقوع است، اینکه ارتش و نیروهای مردمی در این دو کشور توانستند دولت به اصطلاح اسلامی عراق و شامات را با وجود برخورداری از پشتیبانی نظامی و لجستیکی کشورهای مرتجع منطقه و نظام سلطه و وجود 73 ملیت در بین ارتش این دولت جعلی در هم کوبند شاهد مثال دیگری از حرکت دنیا به سمت پیروزی حبهه حق است.


علی مقدم گفت: تحول شاخص بعدی بیداری اسلامی بود که از سال 89 شکل گرفت و آتش برچیدن رژیم‌های دیکتاتوری در منطقه را روشن کرد و روند تحولات عالم به سمت سیطره جبهه حق شتاب بیشتری به خود گرفت، انقلاب‌های مردمی که یکی پس از دیگری به وقوع پیوست به اذعان تحلیل‌گران و اندیشمندان جنبش‌هایی از جنس دغدغه‌مندی دینی بود هر چند که معیشت مردم که توسط رژیم‌های دیکتاتوری به یغما رفته بود جرقه اولیه آن بود.


وی ادامه داد: مردم منطقه تجربه و الگوی انقلاب اسلامی را به رهبری امام (ره) نظاره گر بودند و دیدند که هر چند این نظام تحت فشار همه جانبه قرار دارد اما در مقابل زورگویی بدخواهان

سر خم نکرده و موفقیت‌های روز افزون دارد و همین الگوبرداری خیزش بیداری مردم منطقه را رنگ و بوی اسلامی داد.


*دست صهیونیست‌ها در پشت پرده حرکت‌های تفرقه‌افکنانه منطقه خاورمیانه باید رو شود
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: حرکت بیداری اسلامی در غرب آسیا و شمال آفریقا امتداد حرکت عظیم ملت ایران است و این حرکت بیداری قطعاً تا قلب اروپا پیش می‌رود و ملت‌های اروپا بر ضد سیاستمداران و زمامداران خود که آن‌ها را تسلیم محض سیاست‌های فرهنگی و اقتصادی امریکا و صیهونیست‌ها کرده‌اند، به پا می‌ایستند.


وی افزود: نکته‌ای که می‌توان در اینجا ذکر کرد پیش‌بینی ایشان در مقطع کنونی وقوع یافته است و جنبش وال استریت در آمریکا نمونه بارز آن است که بر اساس حرکت جوهری خیزش‌ها در جهان عرب و در مناطق غربی می‌رود که به اردوگاه جهانی جبهه حق بپیوندد و صبغه‌ای الهی یابد.


علی مقدم خاطر نشان کرد: حال به نظر می‌رسد برای اینکه بدخواهان و ایادی شیطان میراث گرانبهای انقلاب‌های منطقه را مصادره به مطلوب نکنند و مسیر حرکت روند خیزش‌های مردمی را منحرف نکرده و میراث ارزشمند آن را به یغما و تارج نبرند ایران باید رهبری جبهه جهانی حق را به دست بگیرد و از انحراف آن جلوگیری کند و این مستلزم این است که دست صهیونیست را در پشت پرده حرکت‌های تفرقه‌افکنانه منطقه رو کند و به مردم دنیا نشان دهد که سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن خوابی است که صهیونیست‌ها برای منطقه دیده‌اند.


وی در پایان اضافه کرد: اثبات حسن نیت ایران در سایه تعاملات بین‌المللی عرصه ظهور می‌یابد. بنظر می‌آید ایران با افزایش دیپلماسی عمومی و کمک‌های بشر دوستانه خود به جهانیان می‌تواند ثابت کند خیرخواه بشریت است و همه‌گیری جبهه حق را تسهیل کند و در روند پرشتاب حرکت جوهری عالم ایران بتواند نقش موثر ایفا کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار