شهردار تبریز خبر داد؛

گشایش و بهره‌برداری گردشگری از مجموعه تاریخی خلعت‌پوشان

شهردار تبریز در بازدید از باغ و برج تاریخی خلعت‌پوشان، از امکان‌سازی برای گشایش و بهره‌برداری گردشگری از این مجموعه تاریخی در برنامه‌های تبریز 2018 خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۶۳۰۸
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، ایرج شهین‌باهر از بخش‌های مختلف باغ و برج تاریخی خلعت‌پوشان بازدید کرده و در جریان نحوه نظارت و نگهداری این مجموعه تاریخی قرار گرفت.

شهردار تبریز در حاشیه این بازدید، با اشاره به این‌که اباغ خلعت‌پوشان در تملک دانشگاه تبریز است، خاطرنشان کرد: این باغ یکی از میراث هویتی تبریز است و با هماهنگی ایجاد‌شده بین شهرداری تبریز، میراث فرهنگی استان و دانشگاه تبریز، مقرر شده شرایط گشایش و استفاده عموم گردشگران از آن فراهم شود.

شهین باهر اضافه کرد: این مجموعه تخصصی، باغ تحقیقاتی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز است؛ از این رو، تفاهم‌نامه‌ای جمع‌بندی خواهد شد که به موجب آن باغ، با حفظ شرایط علمی و تخصصی، هر چه سریع‌تر در برنامه‌های گردشگری تبریز 2018 قرار گیرد.

وی تاکید کرد: پارک‌ها و بوستان‌های شهر، باید با حفظ وضعیت اصیل خود در خدمت شهروندان باشند و حدالامکان، سازه‌های مصنوعی و الحاقی در پارک‌ها ایجاد نشود.

شهردار تبریز ادامه داد: این موضوع، به خصوص در مورد مجموعه‌ تاریخی خلعت‌پوشان بیشتر حایز اهمیت است؛ اما با این حال، یک سری اقدامات برای مناسب‌سازی و سهولت استفاده گردشگران در این مجموعه لازم است که امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه، هر چه‌ سریع‌تر زمینه اجرای این اقدامات فراهم شود.

گشایش و بهره‌برداری گردشگری از مجموعه تاریخی خلعت‌پوشان

در پایان این بازدید سه‌جانبه، مقرر شد شهرداری تبریز، میراث فرهنگی استان و دانشگاه تبریز با اجرای مطالعات لازم، مفاد امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ برای مرمت، سامان‌دهی و بهره‌برداری گردشگری از این پارک تخصصی را فراهم کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها