عصر روز گذشته پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از مقام های استانی روز شنبه در نمایشگاه بین المللی تبریز گشایش یافت.
کد خبر: ۸۹۴۶۳۴۰
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، دبیر این نمایشگاه و مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز  در آئین گشایش این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه بیش از یک هزار و 750 طرح و فناوری معرفی می شود.
علی جهانگیری با بیان اینکه این نمایشگاه عرصه تعامل بین عرضه و تقاضای فناوری است، افزود: این نمایشگاه در سه بخش ایده فناورانه، توسعه و تجاری سازی فناوری و فروش محصولات و خدمات دانش بنیان دایر شده است.
وی تجاری سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری ها و اختراعات فناورانه و طرح ها و ایده های دانش محور و معرفی توانمندی های پژوهشی و فناوری جهت کاربردی کردن آن ها از جمله اهداف این نمایشگاه اعلام کرد.
دبیر پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی یادآوری کرد: ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخش های مختلف اقتصادی و اجرایی کشور، گسترش همکاری های فناورانه منطقه ای، ملی و بین المللی، ایجاد فضای کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری، جذب سرمایه گذار و افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان از دیگر اهداف این نمایشگاه است.
جهانگیری ادامه داد: در این نمایشگاه 21 زون و بخش تخصصی و 28 رویداد با تمرکز بر تجاری سازی علم و فناوری، کارگاه آموزشی و همایش برگزار می شود.
وی با بیان اینکه مسئولان باید بستر لازم را برای ایجاد ارتباط بین دانشگاه، بخش خصوصی و صنعت ایجاد کنند، خواستار توجه به الگوهای شهرستانی و استانی در سطح کلان کشور و واگذاری اختیارات و ابتکار عمل به همه استان ها شد.
پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی از 20 تا 24 آبان از ساعت 14 تا 21 در نمایشگاه بین المللی تبریز دایر است.

ارسال نظرات