خبرهای داغ:
جلسه هم اندیشی مددکاران ترویجی و همیاران کشاورزی در مرکز جهاد کشاورزی حومه هشترود برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۶۳۴۴
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با بیان این خبر، هدف از برگزاری این جلسات را ارتقای سطح معلومات مددکاران ترویجی و انتقال یافته های علمی و اصول فنی کشاورزی توسط مددکاران به بهره برداران عنوان کرد.

کریمی اصل افزود: مددکاران ترویجی حلقه اتصال بین بهره برداران و کارشناسان شبکه پهنه بندی هستند که از میان کشاورزان پیشرو و خبره انتخاب می شوند و به عنوان مهمترین منبع اطلاع رسانی و هماهنگ کننده برنامه های مروجین در روستاها می باشند و دسترسی بیشتر بهره برداران و تولید کنندگان بخش کشاورزی به یافته های تحقیقاتی از طریق مددکاران ترویجی سهل و امکان پذیر می گردد.

وی بیان داشت: در این شهرستان حدود158 نفر مددکار ترویجی و 104 گروه به عنوان همیاران کشاورزی جهت همکاری در برقراری ارتباط مستمر بین کارشناسان مروج و بهره برداران بخش کشاورزی و منابع طبیعی و زمینه سازی و تسریع در ارائه خدمات بویژه آموزش و ترویج فعالیت می کنند.

کریمی اصل از مددکاران خواست در برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی و جمع آوری اطلاعات و آمار مورد نیاز کارشناسان پهنه در روستاها با مروجان هماهنگی لازم را داشته باشند

حدود 30 نفر از مددکاران ترویجی در این هم اندیشی حضور داشتند که مشابه این جلسات بطور مستمر در مراکز شش گانه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هشترود برگزار می شود.

ارسال نظرات