رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:

در نظام سلامت بخصوص در بحث خدمات درمانی باید به نیاز‌های واقعی توجه نمود

دکتر چمن در مراسم تکریم و معارفه سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: در نظام سلامت بخصوص در بحث خدمات درمانی باید به نیاز‌های واقعی توجه نمود و در عین حال از ایجاد و گسترش تقاضا‌های القایی جلوگیری نماییم.
کد خبر: ۸۹۴۶۳۵۸
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مراسم تکریم و معارفه سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی با حضور رییس دانشگاه، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، هیات رئیسه، اعضای هیات علمی، مدیران و کارکنان حوزه‌های مختلف دانشگاه در سالن سلامت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد.
در این مراسم دکتر رضا چمن رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نظام سلامت را نظامی پرچالش دانست که دغدغه‌های بسیار دارد بیان کرد: ما بعنوان کارگزاران نظام سلامت می‌بایست در راستای رفع این چالش‌ها تلاش کنیم چرا که دانشگاه و جامعه پزشکی در این خصوص وظیفه سنگینی دارد و باید همگی با همفکری و همکاری و تعامل در این راستا حرکت کنیم.
وی با اشاره به اینکه نظام سلامت در تمام دنیا با محدودیت منابع از یک طرف و از طرف دیگر با تقاضا‌های متنوع افراد جامعه روبه رو است گفت: در شرایط کنونی یکی از بحث‌های مهم، مدیریت تقاضا است و ما باید بین نیاز و تقاضا تفاوت قائل باشیم یعنی در نظام سلامت بخصوص در بحث خدمات درمانی باید به نیاز‌های واقعی توجه نمود و در عین حال از ایجاد و گسترش تقاضا‌های القایی جلوگیری نماییم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه افزود: در تمامی کشور‌های جهان تقاضا برای خدمات بهداشتی ـ. درمانی بیش از عرضه آن است که این موضوع در کشور‌های روبه رشد به مراتب شدیدتر است و طبیعی است که در چنین شرایطی، پاسخگوئی به تمامی تقاضا‌های بهداشتی- درمانی افراد جامعه امکان پذیر نیست و بایستی با رعایت مؤلفه‌های مربوط به عدالت، سطح دسترسی به خدمات و بسته خدمتی قابل قبول به افراد جامعه بویژه اقشار نیازمند و آسیب پذیر خدمات سلامت را ارائه نمود.
در نظام سلامت بخصوص در بحث خدمات درمانی باید به نیاز‌های واقعی توجه نمود
چمن ضمن قدردانی از زحمات دکتر تورج اسدی در طول تصدی معاونت درمان دانشگاه و تشکر از قبول مسئولیت دکتر حسین شیبانی گفت: وی انسان بسیار توانمند و فرهیخته‌ای هستند و از خصوصیات اصلی ایشان داشتن سعه صدر است که موفق شدند با تعامل بسیار خوب با حوزه‌های مختلف اقدامات خوبی را انجام دهند و دکتر شیبانی نیز از افراد علاقمند و توانا و دارای تجارب ارزنده در مدیریت سلامت می‌باشند که آرزوی ما این است که برنامه‌های حوزه درمان با همکاری تک تک همکاران فعال در این مجموعه یک پله جلوتر از قبل به پیش برده شود.
شایان ذکر است: در این مراسم حکم انتصاب دکترحسین شیبانی که متخصص قلب بعنوان سرپرست معاونت درمان توسط رییس دانشگاه اعطا گردید و با اهداء لوح‌های تقدیرنامه و هدایا توسط معاونین دانشگاه از زحمات دکتر اسدی قدردانی به عمل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار