فراهم سازی زمینه اشتغال بیش از 11 هزار نفر در هرمزگان با اجرای طرح تکاپو

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از فراهم سازی زمینه اشتغال برای11 هزار و 439 نفر در استان با اجرای طرح توسعه کسب و کار اشتغال پایدار ( تکاپو) خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۶۳۹۷
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، هادی ابراهیمی عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یکی از طرح های اشتغال که بر اساس مطالعه و شناخت جامعه هدف تنظیم شده است،طرح تکاپو است که از سوی معاونت کارآفرینی و توسعه اشتغال مطالعه و اجرایی می شود.

وی بیان داشت: این طرح درصدد است که با استفاده از ظرفیت های بومی و به کارگیری تجارب سازی بین المللی، برنامه منسجمی را برای تحرک در بخش تقاضای نیروی کار به اجرا درآورد.
وی ادامه داد: در اجرای طرح تکاپو مسائلی همچون اشتغال عمومی، یارانه دستمزد، تامین مالی خرد، توسعه مشاغل خرد و خانگی، توسعه کسب و کار اشتغال محور، گذار به کارآفرینی و اصلاحات نهادی و ساختاری اشتغال مورد توجه قرار می گیرد.
ابراهیمی زمان بندی اجرای طرح تکاپو را سه تا پنج سال اعلام کرد و گفت: پس از شناسائی فرصت ها و زمینه های مربوطه، تسهیلات کم بهره و ویژه از محل صندوق ملی و توسعه برای کارآفرینان تخصیص می یابد.
وی تاکید کرد: دولت با حمایت از طرح تکاپو و شرکت های دانش بنیان زمینه و بستر خوبی را در این زمینه فراهم کرده و ضروری است مدیران دستگاه های اجرایی هم اقدام های عملی در این راستا انجام دهند.
ابراهیمی با بیان اینکه دولت متولی سیاست گذاری و زمینه سازی جهت ایجاد و‌ تثبیت اشتغال است اظهار کرد: دولت بستر و امکانات لازم را برای اشتغال ایجاد می کند و بخش خصوصی باید از این امکانات برای ایجاد فرصت های شغلی استفاده کند.
این مقام مسئول تصریح کرد: 352 میلیارد تومان تسهیلات بانکی بر اساس برنامه اشتغال فراگیر در سال جاری برای اجرای طرح تکاپو به استان اختصاص داده شده است.
وی افزود: این میزان تسهیلات بر اساس رسته فعالیت، بین دستگاههای اجرایی استان سهیمه بندی شده که طرح های سرمایه در گردش برای اجرای قرارداد فروش پیمانکاری و تامین خدمات فنی و مهندسی، طرح های توسعه ای بنگاه های موجود و طرح های ایجادی (سرمایه گذاری جدید)، مشمول دریافت تسهیلات می شوند.
به گزارش ایرنا، اجرای طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار موسوم به طرح تکاپو یکی از طرح های اشتغال زا بر اساس مطالعه و شناخت جامعه هدف در 18 استان کشور تنظیم شده است که از سوی معاونت کارآفرینی و توسعه اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مطالعه و اجرایی می شود.

ارسال نظرات