مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: ۱۰ هزار نفر از مردم آذربایجان از استان گیلان عازم پیاده‌روی اربعین‌حسینی شدند.
کد خبر: ۸۹۴۶۴۱۲
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام و‌المسلمین غلامحسن تسخیری صبح‌امروز در نشست کرسی گفتمان انقلاب اسلامی در رشت با اشاره به شباهت‌های قیام سیدالشهدا‌(ع) و انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب امام راحل همانند نهضت عاشورا فقط تنها برای رضای خدا انجام شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان علل عدم دوام پیدا کردن انقلاب‌های دیگر جهان عنوان داشت: بسیاری از این انقلاب‌ها با هدف منفعت شخصی و یا منافع حزبی و گروهی انجام شده است.

تسخیری با اشاره به سخنان امام حسین (ع) در لحظات پایانی عمر مبارکشان خاطرنشان کرد: تنها کلامی که امام حسین (ع) در پایان عمرشان فرمودند این کلام بود "الهی رضا به رضائک و تسلیما لقضائک".

وی با بیان اهداف امام حسین (ع) از یک شب مهلت گرفتن برای شروع جنگ، گفت: امام علاوه بر اینکه فرصتی برای عبادت بیشتر برای خودشان مهیا کردند، مهلت مناسبی نیز برای تحول و بازگشت دشمنانشان به سمت حق و حقیقت دادند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در شب عاشورا 32 نفر از اصحاب عمر سعد به سپاه سیدالشهدا (ع) آمدند اظهار داشت: در طول تاریخ هیچ امامی مانند امام حسین (ع) اصحاب با وفا برای قیام نداشت.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد امام خمینی (ع) را از انقلاب علیه شاه ملعون ناامید می‌کردند، اظهار کرد: امام خمینی (ره) به مردم باور داشتند و معتقد بودند با همین مردم می‌شود شاه را از حکومت برداشت.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه قدس گیلان ضمن بررسی اهداف قیام امام حسین (ع) و شباهات آن با انقلاب اسلامی افزود: در بررسی این دو قیام شاهد هستیم که هیچ کدام از بزرگان این دو قیام حاضر به بیعت با حاکمان ظالم وقت نشدند.

تسخیری با تاکید بر اینکه قیام امام خمینی (ره) برای حفظ اسلام و عزت مسلمانان بود خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که به برکت خون شهدا، انقلاب اسلامی در سراسر جهان در حال گسترش است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر از ایران راهی پیاده روی اربعین شدند اعلام داشت: قریب به 10 هزار نفر از مردم آذربایجان از استان گیلان عازم این پیاده‌روی شدند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون مقابله با استکبار عنوان داشت: اگر ما به آرمان‌های امام راحل و انقلاب پایبند باشیم و از رهبرمان پشتیبانی کنیم، آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اعلام اینکه یمن یک کشور مستضعف نگه داشته شده توسط آل سعود بوده است اظهار داشت: امروز می‌بینیم که همین مردم مستضعف یمن در مقابل آل سعود ایستاده‌اند.

ارسال نظرات