استاندار لرستان گفت: ضعف آموزشی درلرستان نمادی از مشکلات آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۸۹۴۶۴۳۷
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید موسی خادمی در جلسه شورای آموزش وپرورش استان با اشاره به اینکه تربیت نیروی انسانی در توسعه نقش مهمی دارد، اظهار داشت: در حال حاضر مشکل کشور و استان نداشتن نیروی تحصیل کرده نیست بلکه نیروی فنی و مهارتی است.

وی افزود: متاسفانه ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان متناسب با پتانسیل‌های آموزشی و دانشگاهی تنظیم نشده است.

خادمی ضعف آموزشی در استان را به عنوان نمادی از مشکلات در آموزش و پرورش دانست و گفت: نظام آموزشی استان لرستان در مقایسه با دیگر استان‌های هم سطح علاوه بر مشکلات ملی موجود، دارای مشکلات ساختاری استانی است و بخش دیگر به عوامل داخلی آموزش و پرورش مربوط می‌شود.

وی اقتصاد ضعیف، ضعف درآمد مردم و توسعه نیافتگی را ازجمله مشکلات ساختاری استانی در بحث آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: کمبود ظرفیت‌های دانشگاهی استان نسبت به دیگر استان‌ها، درصد بالای شرکت کننده‌های خانم نسبت به میانگین کشور در کنکور، گرایش به رشته‌های تجربی و... از دیگر مشکلات ساختاری استان محسوب می‌شود.

استاندار لرستان گرایش به رشته‌های تجربی، خدماتی و بانکی را به دلیل فعالیت‌های صنعتی، کشاورزی ضعیف در استان برشمرد و خاطرنشان کرد: در بحث آموزش و پرورش مناطقی که درصد بالای ترکیب جمعیت عشایری و روستایی نسبت به جمعیت شهری دارند ضعیف‌تر و محدودتر عمل می‌کنند.

وی افزود: عوامل داخلی آموزش و پرورش استان مانند سطح کیفی آموزش، میزان آگاهی معلم، سیستم آموزشی و نظام اجرایی، باعث شده که نسبت به دیگر استان‌های هم سطح ضعیف‌تر عمل کند.

خادمی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات باید برنامه ریزی شود، تصریح کرد: می‌توان طی یک برنامه بلند مدت در راستای ارتقاء نمرات و رتبه کنکور دانش‌آموزان تلاش کرد و این امر در جهت همکاری و نگاه سیستمی تمامی دستگاه‌های اجرایی مربوطه امکان پذیر است.
 
انتهای خبر/ز
ارسال نظرات