مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: ۲۷۰ مدرسه مختلط دوره اول آموزش‌های متوسطه در لرستان وجود دارد که ۱۵ درصد کلاس‌های آن تفکیک شده است.
کد خبر: ۸۹۴۶۴۶۸
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، خدانظر دریکوند در جلسه شورای آموزش‌وپرورش لرستان که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: ۲۷۰ مدرسه مختلط دوره اول متوسطه در لرستان وجود دارد و این در حالی است که امسال توانستیم با اقدامات انجام‌شده حدود ۶۰ کلاس درس که ۱۵ درصد این مدارس را تشکیل می‌دهند، را تفکیک کنیم.

وی افزود: برخی از مدارس مختلط لرستان به دلیل اینکه در مناطق صعب‌العبور قرار دارند نمی‌توان فضای کافی برای تفکیک آن‌ها ایجاد کرد و یا اینکه تعداد دانش‌آموزان آن‌ها برای تفکیک شدن به دو کلاس کافی نیست.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان عنوان کرد: در مدارسی که شرایط برای تفکیک آن‌ها وجود داشت، این عمل انجام‌گرفته است، و والدین دانش‌آموزانی که در مدارسی که شرایط آن‌ها برای تفکیک جنسیت مناسب نیست درس می‌خوانند، این شرایط را قبول کرده‌اند و این در حالی است که برخی از این کلاس‌ها اگر تفکیک شوند منحل خواهد شد، چراکه تعداد دانش‌آموزان آن‌ها به نرم کافی نمی‌رسد.

وی بیان کرد: در تفکیک مدارس دارای شرایط فضا تقسیم‌شده و از طریق شرایط خرید خدمتی نیرو جذب کردیم تا این کلاس‌ها بدون معلم نمانند و این در حالی است که در نشست کمیسیون تحقیقات نیز قول داده شد که در یک بازه زمانی این مشکلات برطرف شوند.

دریکوند با اشاره به مشکلات مدارس غیردولتی با شهرداری گفت: برای رفع این مشکل قرار بود جلسه‌ای با حضور نمایندگان برگزار شود، اما هنوز موفق به برگزاری این جلسه نشده‌ایم که امیدواریم با برگزاری این جلسه مشکلات مربوط به آن رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با تغییر کاربری ۳۸ مورد فضای آموزشی در لرستان نیز برخی را به کمیسیون ماده ۵ ارائه کردیم و برخی نیز هنوز به این کمیسیون ارائه نشده است.

انتهای پیام/ز
ارسال نظرات