حذف ۱۲۵ هزار نفتکش جاده تهران-مشهد با انتقال فرآورده‌های نفتی توسط خطوط لوله منطقه شمال‌شرق

منطقه شمال‌شرق در هفت ماهه اول امسال سه میلیارد و 504 میلیون و 751 هزار لیتر انواع فرآورده نفتی را در پنج استان مهم کشور رسید کرده است.
کد خبر: ۸۹۴۶۵۰۷
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران –منطقه شمال‌شرق؛ معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه شمالشرق (شاهرود) با بیان اینکه انتقال با خط لوله ایمن‌تر است؛ اظهار کرد: این حجم از فرآورده‌های نفتی معادل ۲۲ میلیون و ۴۲ هزار و ۴۶۰ بشکه نفت می‌باشد.
حسین ابراهیمی با اشاره به حوادث تلخ ترافیکی محور مواصلاتی تهران –مشهد در سالیان گذشته، تصریح کرد: تحقق این عملیات انتقال، سبب کاهش تردد ۱۲۵ هزار نفتکش ۲۸ هزار لیتری در سطح جاده‌ها و ایمن‌تر شدن آن‌ها شده و این موضوع بویژه در ایام پیک ترافیک سنگین جاده‌های این مسیر در فصل سفر‌های بهار و تابستان بواسطه حضور زائران حرم مطهره آقا امام رضا (ع)، بر اهمیت این مطلب افزوده است.
معاون عملیات منطقه شمال‌شرق ادامه داد: بیشترین حجم انتقال فرآورده نفتی در این هفت ماه با دو میلیارد و ۷۹ میلیون لیتر به نفت گاز اختصاص دارد که سهم نفت گاز معمولی یک میلیارد و ۸۶۹ میلیون لیتر و سهم نفت گاز پاک (یورو ۴) ۲۰۹ میلیون و ۵۵۹ هزار لیتر است.
ابراهیمی خاطر نشان کرد: جایگاه دوم انتقال فرآورده‌های نفتی در این منطقه (در همین مدت) مربوط به بنزین با یک میلیارد و ۳۰ میلیون لیتر است که سهم بنزین معمولی ۸۰۸ میلیون و ۷۱۰ هزار لیتر و سهم بنزین پاک ۲۲۱ میلیون و ۴۴۸ هزار لیتر است.
به گفته وی در هفت ماهه اول امسال ۷۷ میلیون و ۷۶۲ هزار لیتر سوخت جت نیز از طریق خطوط لوله انتقال این منطقه به کلان شهر مشهد مقدس انتقال یافته است.
ابراهیمی انتقال ۳۱۷ میلیون و ۷۹۲ هزار لیتر نفت سفید به پنج استان حوزه استحفاظی منطقه شمال‌شرق را بخش دیگری از انتقال فرآورده‌های نفتی توسط خطوط لوله این منطقه ذکر کرد.
معاون عملیات منطقه شمال‌شرق تامین سوخت نیروگاه‌های سمنان، شاهرود، نیشابور و مشهد مقدس را بخشی دیگری از وظایف این شرکت دانست و تاکید کرد: در همین مدت با انتقال ۱۵۷ میلیون و ۲۱۳ هزار لیتر سوخت به این نیروگاه‌ها، درخواست سوخت این نیروگاه‌ها را جامه عمل پوشانده‌ایم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار