خبرهای داغ:
معاون اقتصادی استاندار قزوین خبر داد:

حرکت دولت به سمت کشت های کم آب بر

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت:سیاست و.رویکر دولت برای حفظ منابع آب، حمایت از توسعه مجتمع های گلخانه ای و تغییر الگوی کشت و حرکت به سمت کشت های کم آب بر است.
کد خبر: ۸۹۴۶۵۶۵
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه بررسی مشکلات مجتمع های گلخانه ای استان که در محل استانداری برگزار شد ، اظهار کرد : کشاورزی باید به سمت مکانیزه و اقتصادی شدن پیش برود تا هزینه ها کاهش یابد .
وی افزود : یکی از راه های اقتصادی شدن کشاورزی ، ایجاد و توسعه مجتمع های گلخانه ای است که با برنامه ریزی و حمایت از گلخانه داران ، این مجتمع ها را می توان به سمت صادرات سوق داد .
معاون اقتصادی استاندار قزوین تغییر الگوی کشت را راهکار اساسی برای اصلاح مصرف آب در بخش کشاورزی دانست و گفت : ایجاد مجتمع های گلخانه ای در استان در جهت تولید محصولات کشاورزی با کیفیت و رقابت پذیر ، تنها با مشارکت بخش خصوصی امکان پذیر است .
حبیبی با تأکید بر لزوم برنامه ریزی برای توسعه شهرک های گلخانه ای خاطرنشان کرد: البته یکی از نیازهای اصلی و مهم برای راه اندازی و توسعه مجتمع ها ، تامین آب است که به دلیل محدودیت های منابع آب باید برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت گیرد .
در این جلسه که مدیر عامل بانک کشاورزی استان و مدیران دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند ، مشکلات چند مجتمع گلخانه ای بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد .
1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار