غفاری بیان کرد: هات پانل سیستم گرمایشی است که به عنوان کم مصرف ترین رادیاتور حرارتی در دنیا شناخته شده است.
کد خبر: ۸۹۴۶۵۹۳
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

شهرام غفاری مخترع و نخبه بسیجی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با اختراعات خود در راستای کاهش مصرف اظهار داشت: جدیدترین محصولی که بنده در راستای کاهش مصرف اختراع کرده ام هات پانل است.

این نخبه بسیجی در ادامه مطلب افزود: هات پانل سیستم گرمایشی است که به عنوان کم مصرف ترین رادیاتور حرارتی در دنیا شناخته شده است.

مخترع بسیجی با اشاره به نحوه کارکرد این سیستم گرمایشی گفت: این رادیاتور حرارتی بدون نیاز به موتورخانه، پکیج و مصرف آب گاز و لوله کشی و فقط با برق شهری کار می کند.

غفاری یادآور شد: مصرف برق این رادیاتور به اندازه دو لامپ 100 وات است که هزینه های خانوار را تا 20 برابر کاهش می دهد و تا 95 درجه سانتی گراد حرارت ایجاد خواهد کرد.

این مخترع بسیجی با بیان اینکه این رادیاتور حرارتی ضد انفجار و آتش سوزی است خاطرنشان کرد: هات پانل در واحدهای نظامی هم استفاده می شود. همچنین در خانه های روستائی به دلیل فقدان انرژی گاز و سوخت های فسیلی می توان از آن استفاده کرد و نیز برای جلوگیری از نابودی جنگل ها و مراتع استفاده می شود.

وی در پایان تصریح کرد: متاسفانه هیچ سازمانی حمایت نکرد. هزینه های تحقیقاتی بسیار سنگین است اما مسئولان از بنده و اختراعاتم حمایت نکردند.

ارسال نظرات