یک مقام ارشد سعودی می‌گوید که پادشاه این کشور برنامه‌ای برای کناره‌گیری از قدرت و واگذاری کرسی سلطنت به فرزندش ندارد.
کد خبر: ۸۹۴۶۶۳۶
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از بلومبرگ، یک مقام ارشد سعودی می‌گوید که ملک سلمان، پادشاه سعودی برنامه‌ای برای کناره‌گیری از قدرت به‌نفع پسرش ندارد. این مقام ارشد سعودی شایعه‌های مطرح مبنی بر اینکه محمد بن سلمان به‌زودی بر تخت سلطنت می‌نشیند را رد کرد.

این منبع سعودی در پاسخ مکتوب به بلومبرگ گفته است که «هیچ احتمالی وجود ندارد که شاه از مقام خود کناره‌گیری کند». به‌گفته این مقام ارشد سعودی، شاهان سعودی معمولاً تا انتهای عمر خود در منصبشان باقی می‌مانند حتی اگر وضعیت جسمی آن‌ها مانع از انجام وظایفشان بشود. وی به مورد ملک فهد اشاره کرد که تا زمان مرگش در سال 2005 و علی‌رغم اینکه به‌شدت بیمار بود همچنان پادشاه بود.

به‌گفته این منبع سعودی، کناره‌گیری از قدرت غیرقابل تصور است، خصوصاً با توجه به اینکه ملک سلمان از نظر جسمی و روانی در وضعیتی «عالی»‌ به‌سر می‌برد. به‌گفته این منبع، آن‌هایی که حرف‌های دیگری می‌زنند «درکی از سنت‌ها و رسوم سلطنتی عربستان سعودی»‌ ندارند.

به گزارش تسنیم، پیشتر برخی منابع و کارشناسان، اقدام سردمداران سعودی در بازداشت ده‌ها تن از شاهزادگان ارشد این کشور را به‌عنوان مقدمه‌ای برای کناره‌گیری ملک سلمان و به تخت نشستن فرزندش توصیف کرده بودند.

ارسال نظرات