معاون پرورشی آموزش پرورش لرستان گفت: اشعار هنری می‌تواند عامل انتقال مفهوم ایثار و شهادت و دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) برای دانش آموزان باشد.
کد خبر: ۸۹۴۶۶۷۹
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸


به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محسن یوسفوند در مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقات شعر شاعران عاشورایی که سالن آمفی‌تئاتر ارشاد اسلامی خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: امنیتی که امروز در کشور حاکم است به‌واسطه جان‌فشانی‌های شهیدان بوده است.

وی بابیان اینکه دین نگاه ویژه‌ای که به ظرفیت هنر دارد افزود: در خیلی از سیره پیامبر اکرم (ص) می‌بینیم که در انتقال یک آموزه از قالب‌های متنوع هنری تمثیل و تشبیه و حتی بعضاً در سخنان حضرت علی (ع) نهج‌البلاغه تدوین‌شده است قالب و نوع سخن حضرت علی (ع) بیش از آنی که انسان تصور کند جنبه‌های هنری تولید می‌کند.

معاون پرورشی آموزش پرورش لرستان با اشاره به اینکه ما این ظرفیت انتقال هنر و آموزه‌های فرهنگی در قالب هنر به‌عنوان محور اصلی کار ما در آموزش‌وپرورش است گفت: اشعار هنری می‌تواند عامل انتقال مفهوم ایثار، شهادت و دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) برای دانش آموزان باشد.


وی با تأکید بر اینکه هنر جایگاه اول و از مقام برخوردار است خاطرنشان کرد: اشعار عاشورایی در قالب یک کار زیبایی بود که دانش آموزان ارائه دادند و مفهوم شهید و شهادت را در قالب ادبیات بیان کردند هنر جایگاه اول و از مقامی برخوردار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات