خبرهای داغ:

معرفی20 کتاب، 20 نویسنده در نخستین روز از هفته کتاب در تبریز

در نخستین روز از هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران آیین معرفی 20 کتاب، 20 نویسنده با حضور اعضای انجمن ادبی و نویسندگان استان در مجتمع فرهنگی هنری ٢٩ بهمن تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۶۷۰۶
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرعامل بنیاد فرهنگ،‌ هنر و ادب آذربایجان و رئیس انجمن ادبی تبریز در این مراسم با اشاره به اینکه  هیچ ذخیره و میراثی سودمندتر و با ارزش تر از کتاب نیست؛ اظهار داشت: بدون شک یکی از مهم ترین کارهایی که می تواند آفت جهل را بزداید، مطالعه است و آنچه می تواند  ذهن را تقویت کرده و ایمان و اطمینان را در قلب ها ساکن کند، کتاب خوانی است.

ابوالفضل علیمحمدی افزود:‌ یک کتاب خوب، ماندگار و تأثیر گذار، اگر بر اساس نیازهای مخاطبان تنظیم شده باشد در دلها جای می‌گیرد و کهنه نمی‌شود.

وی مدرسه و خانه را مهم ترین مراکز آشناسازی و تقویت کننده‌ فرهنگ مطالعه عنوان و بیان کرد: فرزندانی که در خانواده های اهل دانش بزرگ می شوند، میزان مطالعه و گرایش به کتابخوانی در آنان نسبت به خانواده هایی که تمایلی به کتاب و مطالعه ندارند بسیار بیشتر است. اکثر علما و دانشمندان در خانواده هایی رشد نموده اند که والدین آنان اهل مطالعه و پژوهش بوده اند.

در این آیین بیست تن از نویسندگان حوزه‌ ادبیات استان به معرفی آثار خود پرداختند.

براساس این گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همزمان با هفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های متعدد و متنوعی را با موضوع کتاب و کتابخوانی برگزار می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها