کد خبر: ۸۹۴۶۷۱۲
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
مدیرکل دامپزشکی استان گفت: ۴۳ هزار وجمع آوری ۴۳ هزار کیلو مواد غذایی دامی غیر بهداشتی ۳۵۳ کیلوگرم مواد خام دامی غیر بهداشتی از ابتدای سالجاری تاکنون از واحد‌های تولید، عرضه و فرآوری محصولات خام دامی استان ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.
دکتر عبداله بهمنش افزود:مبارزه با بیماری‌های دامی، حفظ بهداشت و سلامت دام و فرآورده‌های خام دامی، نظارت‌های بهداشتی در مراحل گوناگون تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه این محصولات، از وظایف دامپزشکی است.
وی ادامه داد: این فرآورده‌ها در ۳۴ هزار و ۱۹۳ بازرسی و ۷۵۴ نمونه برداری از واحد‌های تولید، عرضه و فرآوری محصولات خام دامی در استان جمع آوری شده و ۲۰۵ واحد متخلف هم به مراجع قضایی معرفی شدند.
دکتر عبداله بهمنش از فعالیت ۶ واحد کشتارگاه دام و ۳ کشتارگاه صنعتی طیور در استان خبر داد و اضافه کرد: در این مدت ۱۰۱ هزار و ۱۲۹ راس دام سبک و سنگین، یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۹۹۰ قطعه طیور صنعتی در کشتارگاه‌های استان با نظارت‌های شرعی و بهداشتی کارشناسان دامپزشکیذبح شده است.
مدیرکل دامپزشکی استان از شهروندان خواست گوشت و فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز با نظارت دامپزشکی تهیه و از خرید کشتار غیرمجاز خوددارى کرده و هرگونه تخلف را از طریق شماره تماس ۱۵۱۲ به کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان گزارش دهند.
ارسال نظرات