خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد

تحصیل 241 هزار دانش آموز در مدارس استان قم

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: هم اکنون 241 هزار دانش آموز در استان در هزار و 400 واحد آموزشی در حال تحصیل هستند.
کد خبر: ۸۹۴۶۷۷۷
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حمید رضا شیخ الاسلام ظهر امروز در دیدار اعضای کمیسیون آموزش و پرورش استان با آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه شهر قم با اشاره به تعداد دانش آموزان استان اظهار کرد: هم اکنون 241 هزار دانش آموز در استان قم در هزار و 400 واحد آموزشی در حال تحصیل هستند، امسال شاهد افزایش 6 هزار نفری تعداد دانش آموزان استان نسبت به سال گذشته بودیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات استان قم تراکم دانش آموزی بالا در شهر قم است، امسال از 241 هزار دانش آموز استان، حدود 225 هزار دانش آموز در شهر قم مشغول به تحصیل هستند، همچنین یکی دیگر از مشکلات استان قم کمبود فضای آموزشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم افزود: استان در سال 92 آخرین استان در بحث کمبود فضای آموزشی در کشور بود، در آن سال 87 درصد مدارس قم به صورت دو شیفت فعالیت می‌کردند، امسال با توجه به ساخت مدارس جدید در استان، رتبه قم در زمینه کمبود فضای آموزشی در بین استان‌های کشور به رتبه 26 رسید.

شیخ الاسلام با اشاره به احداث مدارس جدید در منطقه پردیسان قم اظهار کرد: طی سال‌های اخیر بیش از 30 مدرسه در این منطقه احداث شد، اگر این اتفاق نمی‌افتاد شاهد سه شیفت شدن مدارس منطقه پردیسان بودیم، راه حل کاهش تراکم دانش آموزی در شهر قم احداث مدارس جدید است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته حدود 450 روحانی در مدارس قم حضور داشتند که امیدواریم در سال تحصیلی جدید تعداد این روحانیون به 500 نفر برسد، همچنین هم اکنون طرح امین در تعدادی از مدارس استان قم در حال اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون طرح امین در 164 مدرسه در استان اجرا می‌شود و تلاش می‌کنیم که تعداد مدارس زیرپوشش طرح امین در استان به 170 مدرسه برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار