مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان گفت: بیش از 200 ویژه‌برنامه مرتبط با ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان به اجرا در خواهد آمد.
کد خبر: ۸۹۴۶۷۹۵
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰
 
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،  محسن زینلی تختی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بندرعباس ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: ویژه‌برنامه‌های ایام «گرامیداشت کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار» به‌مدت 10 روز (از 20 آبان‌ماه لغایت 1 آذرماه) با همکاری کتابداران در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته کتاب اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با غبارروبی مزار شهدای گمنام در 20 آبان‌ماه آغاز می‌شود، به روزشمار برنامه‌های این هفته اشاره کرد و گفت: در این راستا، اجرای ساعت کتابخوانی در تمام مدارس در روز 20 آبان، دیدار با کودکان بی‌سرپرست و اهدای کتاب به آنان در روز 21 آبان‌ماه، نقد کتاب «خاطرات مرضیه حدیدقی» تألیف «محسن کاظمی» در کتابخانه عمومی آل محمد شهرستان میناب در روز 22 آبان، همایش «یار مهربان، کودک و نوجوان» در کتابخانه عمومی فرهیختگان ایسین در روز 23 آبان‌ماه، کارگاه تخصصی «فرزندان، خانواده و کتاب» در کتابخانه عمومی فرهیختگان ایسین در روز 24 آبان‌ماه، تقدیر از ناشران و کتاب‌فروشان و غبارروبی گلزار شهدا در روز 25 آبان‌ماه و شرکت همگانی کتابداران در نماز جمعه در 26 آبان‌ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی، مسابقات نقاشی، مسابقات قصه‌گویی، جشن کتاب، نشست‌های کتابخوان و ... از دیگر برنامه‌های این اداره کل است که در هفته کتاب انجام می‌شود.

 زینلی تختی از برگزاری جشن گرامیداشت مقام «کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار» استان به عنوان مهم‌ترین برنامه هفته کتاب در روز 30 آبان‌ماه خبر داد و گفت: در این آیین که با حضور مسؤولان ارشد استان و تمامی کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود از کتابداران شاخص و فعالان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی تقدیر خواهد شد.

به گفته وی، روز 24 آبان، روز گرامیداشت مقام کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار  نیز عضویت در تمامی کتابخانه‌های عمومی استان  رایگان خواهد بود.

اجرای 80نشست کتاب‌خوان و 53 مسابقه فرهنگی در استان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان در ادامه به فعالیت چشمگیر کتابخانه‌های عمومی استان در این هفته اشاره کرد و با بیان اینکه کتابخانه های عمومی در هفته کتاب بیش از 200 برنامه خلاقانه را در دست اقدام دارند، یادآور شد: در این هفته همچنین بیش از 80 نشست کتاب‌خوان، 15 نشست نقد و بررسی و 53 مسابقه کتاب‌خوانی در سطح استان برگزار خواهد شد، افزون بر این برگزاری نمایشگاه کتاب و برنامه‌های کودک ازجمله قصه‌گویی، نمایشنامه‌خوانی، کلاس نقاشی و ساخت کاردستی، نشست‌های شاهنامه، بوستان و گلستان‌خوانی کودکان و ... نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در تمامی کتابخانه های عمومی اجرا خواهد شد.

زینلی تختی همچنین با تأکید بر اجرای برنامه‌های شاخص در ادارات شهرستان‌ها، خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده شهدا و غبارروبی گلزار شهدا و برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه فرهنگیان در میناب، جشن کتاب و رونمایی از کتاب در حاجی‌آباد، برپایی میزهای تخصصی معرفی کتاب توسط کتابخوانان برتر، رونمایی از کتب نویسندگان مشهور در پارسیان، تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی در بندرلنگه و ده‌ها برنامه دیگر ازجمله برنامه‌های شاخص ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان است.

به گزارش فارس، بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار «آینده روشن با خانواده کتاب‌خوان» از روز شنبه بیستم الی جمعه بیست و ششم آبان‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، نخستین روز این هفته برابر با ۲۰ آبان‌ با عنوان «کتاب، اهالی قلم و رسانه»، یکشنبه ۲۱ آبان‌ «کتاب، فضای مجازی و جهان دیجیتال»، دوشنبه ۲۲ آبان‌ «کتاب و جامعه دانشگاهی»، سه‌شنبه ۲۳ آبان «کتاب، کودک و نوجوان، خانواده»، چهارشنبه ۲۴ آبان‌ «کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار»، پنج‌شنبه «کتاب، ناشران، کتاب‌فروشان و اقتصاد» و آخرین روز این هفته نیز «کتاب، حیات طیبه و انقلاب اسلامی» نام‌گذاری شده است.

ارسال نظرات