خسارتی در کردستان روی نداد.

در پی زمین لرزه شامگاه یکشنبه در استان کردستان به این استان خسارتی وارد نشد

در پی زمین لرزه شامگاه یکشنبه در استان کردستان مدیرکل بحران کردستان گفت: همه دستگاه های اجرایی به صورت آماده باش در آمده و جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان های تابعه نیز تشکیل و در حال بررسی وضعیت در روستاها هستند.
کد خبر: ۸۹۴۶۸۰۲
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بار دیگر وقوع زمین لرزه برای ساعاتی زندگی کردستانی‌ها را مختل کرد و همه را به یاد انداخت تا همواره به هوش باشند و آمادگی‌های مورد نیاز و لازم را در این مواقع داشته باشند.

ساعت نزدیک ۲۲ شب بود که به ناگاه زمین لرزه خانه‌ها این استان را لرزاند.
خوشبختانه با آرام شدن فضای کلی و گزارش‌های مختلف از استان کردستان نشان داد که وضعیت در این استان نگران کننده نیست؛ و حتی یک مورد خسارت جانی و مالی در این استان روی نداده و تنها مشکل ترس و دلهره مردمی بود که از خانه بیرون آمده و به کوچه و خیابان‌ها پناه آورده بودند.

ارتیکاس اقبال مدیرکل مدیریت بحران استان کردستان ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته گفت:با اشاره به بررسی‌های صورت گرفته در خصوص آخرین وضعیت زلزله در استان کردستان، تاکنون در سطح شهر‌ها و روستا‌های استان گزارشی مبنی بر تلفات جانی و مالی در سطح استان کردستان وجود ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: در تمام شهرستان‌های استان کردستان نیرو‌های امدادی و اجرایی به حالت آماده باش در آمده و جلسات بحران نیز برگزار شده است.

مدارس شهرستان سقز در روز دوشنبه تعطیل شد در همین حال دقایقی قبل فرماندار شهرستان سقز خبر داد که به دلیل وضعیت مدارس این شهرستان و تخریبی بودن بخش زیادی از آن‌ها به ویژه در روستاها، فردا مدارس این شهرستان تعطیل است.

فرماندار شهرستان سقز در این رابطه بیان کرد: به دلیل وجود برخی مدارس تخریبی در سطح شهر و روستا‌های شهرستان و نیاز به بررسی کارشناسی از تاثیر این زمین لرزه بر این مدارس از سوی ستاد بحران شهرستان، مدارس شهر و روستا در تمامی مقاطع تحصیلی صبح و بعد از ظهر سقز و زیویه روز دوشنبه تعطیل است.

هومن قصری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکردستان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی کردستان بعد از وقوع زلزله امشب، گفت: بعد از وقوع زلزله هماهنگی‌های لازم با تمامی مراکز بهداشتی و درمانی استان کردستان صورت گرفت. وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با تمامی مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق شهری و روستایی استان کردستان صورت گرفته و هم اکنون در آمادگی کامل قرار دارند.
اعزام هفت تیم فوریت‌های پزشکی به استان کرمانشاه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله در استان کرمانشاه، هفت تیم فوریت‌های پزشکی شامل یک اتوبوس و شش تیم دیگر به استان کرمانشاه اعزام شدند. وی به اشاره به میزان مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، افزود: خوشبختانه هیچ گونه موردی در خصوص مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی کردستان اعلام نشده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: مراکز بهداشتی و درمانی سراسر استان به ویژه در شهرستان کامیاران آمادگی دارند که اگر احتمالا کسی از استان کرمانشاه به ویژه روستا‌های نزدیک مراجعه کند، پذیرش خواهد شد.
در پی زلزله شامگاه گذشته در این استان شماری از مردم شب را در کوچه و خیابان و در خودروهایشان به صبح رسانندند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات