در سال جاری یک میلیارد ریال برای توانمند سازی خانواده های کودکان کار اختصاص یافت و ۳۵میلیون تومان هم اعتبار برای کارهای اداری در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۹۴۶۸۱۳
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان در آیین افتتاح مرکز آموزشی و حمایتی روزانه کودک و خانواده گفت: این مرکز تیرماه سال ۹۵ افتتاح شده و با برنامه ریزی در پی  این بودیم که این مرکز تخصصی تر فعالیت نماید.

محمد محمدی قیداری با اشاره به  اینکه توانمندسازی و ارتقای کیفیت زندگی کودکان و خانواده ها از اهداف اصلی و مهم  بهزیستی است، افزود: در برنامه ریزی های انجام شده توسط این سازمان کوکان کار ۶ تا۱۸ سال می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه کودک کار در زنجان شناسایی شده اند و زنجان کمترین کودک کار را دارد اظهار داشت: برای اینکه این کودکان بتوانند با آرامش تحصیل نمایند در سال جاری یک میلیارد ریال برای توانمند سازی خانواده های کودکان کار اختصاص یافت و ۳۵میلیون تومان هم اعتبار برای کارهای اداری در نظر گرفته شده است.

محمدی با اشاره به اینکه باید آسیب های اجتماعی کودکان کار کاهش یابد تصریح کرد: که در این راستا باید خانواده این کودکان توانمند شوند و خوشبختانه استان زنجان با توجه به بافت مذهبی که دارد به صورت خیلی حاد کودک کار  و متکدی همانند استان تهران ندارد.

وی با اشاره به جمعیت استان زنجان گفت: میانگین ازدواج در مردان ۲۶.۸ سال و در بانوان ۲۱.۵ سال است و میانگین طلاق در مردان در استان زنجان ۳۴.۴ سال و در بانوان ۲۹.۱ سال است و نسبت طلاق به ازدواج ۹ به ۶ درصد بوده است.

 

 

ارسال نظرات