مدیر علم و اقتصاد ناحیه بسیج دانشجویی فارس:

هدف مرکز مطالعات شهید صدر شکوفایی اقتصاد فارس است

مرتضی نوشاد گفت: مرکز مطالعات اقتصادی شهید صدر این مجموعه بر اساس مهمترین چالش فعلی جامعه یعنی اقتصاد شکل گرفته و به دنبال آن است تا به سهم خود با تبیین و پیگیری اقتصاد مقاومتی، چالش‌های اقتصادی را مرتفع سازد.
کد خبر: ۸۹۴۶۸۲۶
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

 به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، مرتضی نوشاد مدیر علم و اقتصاد ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس گفت: مرکز مطالعات اقتصادی شهید صدر این مجموعه بر اساس مهمترین چالش فعلی جامعه یعنی اقتصاد شکل گرفته و به دنبال آن است تا به سهم خود با تبیین و پیگیری اقتصاد مقاومتی، چالش‌های اقتصادی را مرتفع سازد.

مرتضی نوشاد در اولین شورای مرکزی  مرکز مطالعات اقتصادی شهید صدر بسیج دانشجویی فارس در سال تحصیلی 96 – 97  با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک کل بوه و از اجزایی تشکیل شده است، افزود: اجزای اقتصاد مقاومتی را می‌توان در بوم هر منطقه جغرافیایی کشور دنبال کرد تا با تشکیل تکه‌های کوچک پازل اقتصاد و قرارگرفتن این اجزا در کنار هم، کل اقتصاد مقاومتی را در کشور رقم زد.

وی به چرایی نامگذاری مرکز مطالعات اقتصادی بسیج دانشجویی فارس به نام شهید سید محمدباقر صدر اشاره و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، نظام اقتصادی انقلاب اسلامی برای مواجهه با چالش کوتاه مدت نظام و در جهت نیل به تمدن نوین اسلامی است و قاعدتا برگرفته از آموزه‌های اسلامی و و مکتب اقتصادی اسلام می‌باشد و بنابراین برای فعالیت در این مسیر باید با مبانی اقتصاد اسلامی نیز آشنایی داشت.

جانشین مرکز مطالعات اقتصادی شهید بسیج دانشجویی فارس با معرفی شهید سید محمدباقر صدر به‌عنوان اولین نظریه پرداز اقتصاد اسلامی مولف مجموعه‌ای مدون در اقتصاد اسلامی، تصریح کرد: کتاب «اقتصادنا»ی شهید سید محمدباقر صدر مبنای بسیاری از تحلیل‌ها و فعالیت‌های پژوهشی درمکتب اقتصادی اسلام بوده و لذا شایسته است که همزمان با تبیین مولفه‌های اقتصادی اسلامی از این شهید بزرگوار نیز یاد و او را نیز تجلیل کرد.

نوشاد با بیان اینکه شهید صدر را می توان شاخص پژوهش در اقتصاد اسلامی دانست، تصریح کرد: با توجه به بند 21 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که ناظر بر تبیین و گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی است، معرفی شهید صدر نیز به‌نوعی می‌تواند گفتمان‌سازی اقتصاد اسلامی و به طبع آن، معرفی اقتصاد مقاومتی باشد.

وی اشاره به آغاز به کار جدی مرکز مطالعات اقتصادی شهید صدر بسیج دانشجویی فارس با تکیه بر فعالیت‌های دانشجویی از اسفندماه 95، گفت: مهمترین گام در این حرکت تعیین دبیران خواهر و بردار بود که با معرفی آقای سجاد افروزه، از دانشجویان برتر ممتاز اقتصاد و دکتر ملیحه جهان‌آرا، دانشجوی تخصص بیوتکنولوژی و از نخبگان دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز انجام شد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی جدی و اجرای آن از همان ابتدای کار، از برگزاری کارگاه مدرسان اقتصاد مقاومتی با حضور دکتر حجت‌الله عبدالملکی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و نائب رئیس نجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی کشور به عنوان اولین اقدام عملیاتی مرکز در اسفندماه 95 خبر داد.

مدیر علم و اقتصاد ناحیه بسیج دانشجویی فارس از برگزاری دومین همایش دانشجویی مرکز مطالعات اقتصادی شهید صدر بسیج دانشجویی فارس با عنوان چالش‌های پیش‌روی ایران و با حضور دکتر محمد خوش‌چهره در دانشگاه شیراز خبر داد و افزود: در این برنامه که با همکاری انجمن علمی بخش اقتصاد دانشگاه شیراز برگزار شد، اولویت‌های اقتصادی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نوشاد به برگزاری نخستین برنامه مطالبه‌گری تخصصی با عنوان پرسمان پیشرفت در نشست با قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس اشاره و اظهار کرد: پرسمان پیشرفت سومین اقدام جدی در راستای فعالیت‌های مطالعاتی و مطالبه‌گرانه در اقتصاد بود که ناظر بر مسائل اقتصاد کشاورزی فارس برگزار شد.

وی با اشاره به تدوین نقشه راه فعالیت‌های مرکز مطلعات اقتصادی شهید صدر در تابستان 95، گفت: در این نقشه راه و با هم‌فکری شورای تخصصی مرکز مطالعات اقتصادی  قرار بر این شد که در ترم اول به جذب و توانمندسازی دانشجویان پرداخته و در ترم دوم این دانشجویان به نقش آفرینی در عرصه‌های تخصصی هدایت شوند.

جانشین مرکز مطالعات اقتصادی شهید بسیج دانشجویی فارس همچنین از فعالیت‌های عمیق و مبنایی در کمیته‌های مرکز مطالعاتی شهید صدر خبر داد که در حال انجام است و مبنایی برای فعالیت‌های مطالبه‌گرانه خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار