خبرهای داغ:
در پی حرمت‌شکنی گردشگران در طبس، اگر تصمیم قاطع و عاجل و برخورد انقلابی در این زمینه گرفته نشود عواقب هرگونه اقدام انقلابی از سوی مردم بر عهده همان نهادها خواهد بود.
کد خبر: ۸۹۴۶۹۰۱
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی ، در پی هنجارشکنی برخی از گردشگران در روز اربعین حسینی در طبس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس بیانیه ای به شرح ذیل منتشر کرد.

 بسم الله الرحمن الرحیم

 ان الله لایغیربقوم حتی یغیرو مابانفسهم واذا ارادالله بقوم سوء فلا مرد له وما لهم من دونهی من وال.

خداوندهیچ قومی رادگرگون نخواهدکردتا زمانی که خود آن قوم حالشان تغییردهند وهرگاه خداونداراده کندکه قومی را به بدی اعمالشان عقاب کندهیچ راه دفاعی نداشته وهیچ کس راجزخدا یاری آنکه آن بلا رابگرداندنیست.(سوره رعدآیه ۱۱)

السلام علیک یااباعبدالحسین (ع) اربعین حسینی یادآور قیام خونین عاشوراست. یادآورمظلومیت حسین (ع)ومهم ترازآن برجسته ترشدن مظلومیت پدروالامقامش ,اول مظلوم عالم اسلام حضرت علی (ع)ودخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س).

 اربعین حامل پیام بزرگ سفیران کربلا حضرت سیدالساجدین زین العابدین (ع)وحضرت زینب (س)است. مردم شریف و متدین دارالمومنین طبس, بخوبی واقفند که فلسفه اصلی قیام عاشورا اقامه امربه معروف و نهی از منکر است

 . اگرهر انسان آزاده و پاک فطرتی یکبا رتاریخ عاشورا را گذرا مروری اجمالی نماید کاملا مشهود و محسوس است که امروز پس ۱۴۰۰ سال ازآ ن حماسه عظیم، امام حسین (ع) قبل از آنکه نیازمند گریه, ضجه و بر سر و سینه زدن و به دیده ترحم بر واقعه عاشورای ۶۱ و مظلومیت یاران مظلوم و با وفایش بنگرد، نیازمند بصیرت دینی و اقدام انقلابی درجهت استحکام باورهای دینی و ارزشی است.

نیازمند تداوم فرهنگ اصیل عاشورا و حفظ رسالت و حرکت زینبی است که طی نسل‌های مختلف سینه به سینه زمان را پشت سر گذاشته و در گذر زمان امروز ازحضرت زینب (س) به امانت در اختیار ما قرار گرفته است. این مائیم که حسینی بودن و زینبی بودن خود را نه تنها در شعار و لفظ و بیان, بلکه درعمل باید به منصه‌ی ظهور برسانیم.

مردم شریف و انقلابی طبس همانگونه که شاهد بودید در سال های گذشته اخباری مبنی برهتک حرمت ارزشها وباورهای دینی بویژه ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ایام دهه فاطمیه منتشرگردید که در طول یکسال گذشته تذکراتی به مسئولین مربوطه داده شد و درخواست گردید قبل از اینکه اقدام در این خصوص به سطح مردم کشیده شود دستگاه های مربوطه اقدامات پیشگیرانه معمول نمایند .

علیرغم اینکه تذکرات مشفقانه ای از تریبون نماز جمعه و به طرق مختلف در طول یکسال گذشته داده شد، متاسفانه شاهد بودیم که بصورت پراکنده برخی اتفاقات ناگواری درگوشه و کنار شهرستان رخ داد که نگرانی مومنین رابدنبال داشت .

لذا برهمین اساس قبل از محرم و صفر امسال با توجه به اهمیت موضوع در نماز جمعه تذکرات جدی‌تر داده شد تا مسئولین محترم پیشاپیش اقدامات لازم معمول نمایند.

بانهایت تاسف و تاثر فراوان برابر گزارشات مستند مردمی در روز گذشته و همزمان با اربعین حسینی که خیل عظیم عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت بویژه حضرت سیدالشهداء درکربلای معلی و عتبات عالیات و د رشهرستان طبس هم در جوار مضجع نورانی حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) سوگوار اربعین حسینی و داغدار غم‌های حضرت زینب (س) بودند جمعی که یا از غافلین جامعه و یا از فریب‌خوردگان شیاطین جن و انس می‌باشند در قالب ۸ دستگاه اتوبوس در روستاهای گردشگری شهرستان اعم از ازمیغان ,خرو و کال جنی با هتک حرمت این روز بزرگ و افزودن بر غم سنگین این روز, بردل مردم مومن، موحد و عزادار حسینی درطبس, نگرانی شدید مردمی را بدنبال داشته است.

 بر همین اساس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان که مسئولیت آن با امام جمعه محترم می باشد, ضمن محکوم نمودن این اقدام غیردینی و غیراخلاقی که قلوب قاطبه مردم شریف شهرستان بویژه خانواده عزیزشهدا و ایثارگران و رزمندگان و حماسه سازان ۸ سال دفاع مقدس را جریحه‌دار نموده برای آخرین مرحله به مسئولین ذیربط مشفقانه تذکر می‌دهیم تا با این اقدامات خلاف شرع و اخلاق برخورد قانونی نموده و نگذارند بیش ازاین قلوب ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت جریحه دار شود .

درخاتمه نکاتی رابه شرح ذیل یادآوری می نمائیم.

 ۱-مامردم ولایت‌مدار شهرستان طبس ضمن اعلام آمادگی جهت برخورد با مسببان این حرمت شکنی آشکار در روز اربعین سرور و سالار شهیدان با تمام وجود اقدام ننگین و شرم آورحرمت شکنان درجهت کشف حجاب، هلهله و سوت و کف که خود مصداق کامل عینی و عملی اهانت به ارزش ها راداشته ,محکوم کرده و خواستار تدابیر و اقدامات بایسته پیشگیرانه مسئولین امر اعم از قوه قضائیه و مجموعه نهادهای تصمیم‌گیر علی الخصوص نهادهای نظارتی و امنیتی و همچنین معاونت سیاسی، اجتماعی، فرمانداری ویژه شهرستان طبس را در این خصوص خواستار می‌باشیم.

 ۲_ضعف کامل سه نهاد، سازمان گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی_بخشداری مرکزی که می‌تواند شوراهای روستاهای مناطق ییلاقی شهرستان را توجیه کامل کنند و همچنین شرکت های گردشگری و توریستی در این امر در زمینه سیاست گذاری و توجیه کامل تورهای گردشگری و نظارت بر نحوه انجام تورهای گردشگری کاملا مشهود است لذا تصویب قوانین و مقررات نظارتی پیشگیرانه در این زمینه حداقل کاری است که این مجموعه ها باید انجام دهند.

 ۳_ تجربه یک سال گذشته نشان می دهند که برخی مسئولین امر در این زمینه تمایلی به صحبت کردن در این راستا را ندارند و انکار این موضوع و یا ساده رد شدن از کنار آن را در صدر برنامه‌هایشان قرار داده اند تا این گونه شانه از زیر بار مسئولیت آن خالی کنند ولی بدانند صبر و تحمل و متانت مردم مومن و ولایتمدار شهرستان نیز حدی برای خود قائل است و اگر تصمیم قاطع و عاجل و برخورد انقلابی در این زمینه گرفته نشود عواقب هرگونه اقدامی انقلابی از سوی مردم بر عهده همان نهادها خواهد بود.

۴_ اینکه چرا دستگاه‌ها و نهادهای متولی این امر جواب قانع کننده در این زمینه به مطالبات به حق مردم نمی دهند و ما باید شاهد زننده ترین حرکات در روز اربعین آقا سیدالشهدا(ع) اعم از رقص و آواز-سوت و کف-کشف حجاب که زبان و قلم شرمسار از بیان بعضی از موارد آن است خود قصه پر غصه ای است که نیازمند جوابی مستدل از سوی متولیان امر است و مردم منتظرند که جواب متولیان را به صورت عملی و نه لقلقه زبان شاهد باشند.

 ۵_ باید گفت شرم باد بر افراد و گردشگرانی که با بی غیرتی تمام این رفتارها را در مناطق گردشگری و ییلاقی شهرستان طبس انجام می‌دهند در حالی که مادران و پدران این سرزمین هنوز فرزندان خود را برای دفاع از ناموس اهل بیت علیه السلام و دین مبین اسلام هر روزه به میدان مبارزه با تکفیری‌ها و مبارزه با قاچاقچیان در مرزها می فرستند در صورتی که هنوز جنازه پاک و مطهر تعدادی از شهدای مظلوم مدافع حرم در مناطق سوریه بر زمین مانده است.

 ۶_ لغو تمامی تورهای گردشگری در ایام دهه آخر صفر و شهادت امام رضا علیه السلام در چند روز آینده اگر چه حداقل کاری است که در این زمینه باید انجام گیرد ولی شاید مرهمی کوچکی باشد بر زخم های داغدیده خانواده های شهدا ایثارگران و آزادگان و عموم مردم انقلابی و متدین شهرستان طبس. در پایان از معاونت محترم استاندار و فرماندار ویژه شهرستان به عنوان نماینده عالی دولت تدبیر و امید و رئیس شورای تامین شهرستان تقاضا داریم که تا در اسرع وقت نسبت به توجیه دستگاه‌های ذیربط شهرستان که در بالا به آن اشاره شد اقدام عاجل را مبذول و با توجه به فضای مذهبی حاکم بر شهرستان طبس به گونه‌ای برنامه‌ریزی گردد تا در مناسبت‌های خاص همچون شهادت اهل بیت علیه السلام از ورود گردشگران در قالب تور ها و کاروان ها جلوگیری و در سایر مناسبت ها با رعایت تمامی معیارهای اخلاقی و ارزشی و انسانی در مراکز گردشگری و ییلاقی شهرستان حضور یابند.

والسلام علی من اتبع هدی

ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس

ارسال نظرات
پر بیننده ها