نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی:
دکتر حسینی در جلسه تکریم و معارفه شهردار شاهرود گفت: بیشترین آسیبی که مسائل اقتصادی داریم از خود تحریمی است که مربوط به درون نظام و نهاد‌ها و سیستم و ساختار و قوانین و مقررات است و این رویه موجود خود تحریم و اقتصاد را ناکارآمد کرده و معضلات اجتماعی و حتی امنیتی ایجاد نموده است.
کد خبر: ۸۹۴۶۹۴۱
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید حسن حسینی شاهرودی در مراسم تکریم و معارفه شهردار شاهرود که در سالن پورسینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد در سخنانی با بیان اینکه تغییر و تحول در جامعه انسانی طبیعی است و باید با انتخاب درست سربلند بیرون بیاییم اظهار کرد:
شعار سال اقتصاد مقاومتی است و سالیان سال رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند و مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی در هر نظامی نهادی است که بر پایه مردم و پشتوانه مردم شکل می‌گیرد و نهاد‌هایی که با پشتوانه مردم شکل می‌گیرد یکی شورای شهر و شهرداری هاست.
وی افزود: شورای شهر و شهرداری با پشتوانه و اعتماد مردم و حمایت مادی معنوی مردم شکل گرفته و توفیقات این نهاد اعتماد مردم و به میدان آمدن آنهاست و یکی از شاخص‌های اصلی اقتصاد مقاومتی درون زا و برون نگر بودن است و شهرداری به موجب قانون و ماهیت کار اینگونه قرار گرفته است.
حسینی خاطر نشان کرد: شهرداری از آنچه درون خود و شهر است استفاده و برون زایی نگاه به بیرون است که در لاک خود فرو نرویم و حداقل‌های شهرستان را نبینیم و حداکثر‌های منطقه و کشور و حتی فرا ملی فکر کنیم و جهانی ببینیم.
وی تصریح کرد: نگاه جهانی در توسعه و ایجاد رفاه و شهر مدرن و در عین حال شهری اسلامی فرهنگی دینی و از پتانسیل درونی استفاده کردن مولفه‌های یک شهر با تراز اسلامی و جهانی است.
حسینی با بیان اینکه مشکلات برجام و تحریم را داریم گفت: باید بدانیم در مسائل اقتصادی آسیبی که ما بیشتر می‌بینیم از خود تحریمی است و درون نظام، نهاد‌ها و سیستم و ساختار و قوانین و مقررات با رویه موجود خود تحریم و اقتصاد را ناکارآمد کرده و معضلات اجتماعی و حتی امنیتی درست می‌کند.
نماینده شاهرود و میامی بیان کرد: در مباحث بیکاری بیش از شش میلیون نفر بیکار در کشور داریم و هر ساله یک میلیون جوان به بازار کار تزریق می‌شود و برنامه نداریم و این‌ها معضلات اجتماعی و امنیتی ایجاد کند.
وی عنوان کرد: آنچه در شهر سبب ماندگاری افراد می‌شود، جلب اعتماد مردم است و کار سیاسی نکردن و برای رضای خدا کار کردن و برای خدمت به مردم کار کردن و از همه توان و پتانسیل مردم استفاده کردن است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها