خبرهای داغ:
مسئول روابط عمومی سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز خبر داد:
مسئول روابط عمومی سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز از برگزاری 5 عنوان برنامه در هفته کتاب خوانی خبر داد .
کد خبر: ۸۹۴۶۹۴۸
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
هادی انصاری مسوول روابط عمومی سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین گفت: کتاب وسیله‌ای است که دانش بشری به مدد آن از تباه شدن مصون می‌ماند و به آیندگان منتقل می‌شود.
وی ادامه داد: از این‌رو پیشوایان معصوم علیه‌السلام توجه ویژه‌ای به فرهنگ مکتوب داشتند و همواره پیروان خویش را به حفظ دانش و نوشتن آن سفارش می‌فرمودند.
انصاری اذعان کرد: در حدیث می‌خوانیم که امام حسن مجتبی (ع) فرزندان و برادرزادگان خویش را جمع کردند و در زمینه دانش‌اندوزی و نگارش آثار علمی چنین توصیه فرمودند: شما کوچک‌تر‌های قوم هستید و به زودی بزرگانِ قوم خواهید شد. پس دانش بیاموزید. هرکس از شما نتواند علم را حفظ کند و به خاطر بسپارد، آن را بنویسد و در خانه‌اش قرار دهد.
وی در ادامه افزود: مطالعه، غذای روح و درمان بیماری‌های فکری است. کتاب، معلمی ساده و صمیمی و همیشه در دسترس است که بی‌ادعا و بدون تکلف و منّت، آنچه دارد در اختیار ما می‌گذارد. مطالعه، با نیّت خالص، عبادتی بزرگ است. لحظه‌ای نشستن در کتابخانه، حضور در محضر اندیشمندان قرون و فرزانگان زمان است. کتابخانه، معبد اهل علم و محراب پاک دانشجویی و علم‌آموزی است. هرکه از کتاب و مطالعه بیگانه است، غریب و بی‌مونس است.
مسئول روابط عمومی سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز در پایان این گفت و گو گفت:: در هفته کتاب و کتاب خوانی در سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز بیش از ۵ عنوان برنامه که به چند نمونه از برنامه‌ها اشاره خواهم کرد. از برنامه‌های هفته کتاب و کتاب خوانی برگزاری مسابقه کتاب خوانی _نمایشگاه کتاب سخنرانی بین الصلاتین در خصوص اهمیت کتابخوانی برگزار خواهد شد.

۳۰۰۱/ت ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها