خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان گلستان:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان گلستان گفت: 123 نقطه در کل استان نقاط دارای تصادف شناسایی شده و براساس دستورالعمل ایمنی راه کشور 48 نقطه پرتصادف را در استان علامت‌گذاری کردیم.
کد خبر: ۸۹۴۶۹۵۳
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، مهدی میقانی صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران درباره میزان افزایش تصادفات جاده‎ای استان گلستان در سال جاری اظهار داشت: بحث و دغدغه اصلی همه ما کاهش تصادفات جاده‎ای است و متاسفانه 70 درصد جان‌بختگان حوادث جاده‎ای در حوزه برون شهری هستند.

وی تصریح کرد: در استان گلستان میزان تصادفات با بررسی آمار علوم پزشکی از سال1389 تا 1396 سیر نزولی نشان می‎دهد و کشته شدگان میزان تصادفات از 446 نفر در سال 1389 به 235 نفر در سال گذشته رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای استان گلستان یادآور شد: در استان گلستان 188 نفر در شش ماه نخست در حوادث جاده‎ای جان خود ر از دست دادند و نکته قابل تعمل این است که 90 درصد از این میزان را عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران به خود اختصاص داده‌اند.

میقانی با بیان اینکه سهم موتورسواران و عابران پیاده از تصادفات بالا است و نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته، افزود: در 6 ماه نخست سال در 20 درصد تصادف 60 نفر جان را از دست دادند، و از این تعداد در 7 تصادف مربوط به خودروی پراید و 4 تصادف موتورسیکلت نقش داشته است.

وی ادامه داد: در 7 تصادف خودروی پراید 20 نفر و از 4 تصادف موتورسیکلت 8 نفر جان خود را از دست دادند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان تاکید کرد: عامل بیشتر این تصادف انحراف به چپ و عامل انسانی است و این به علت عدم توجه به تابلوها و علائم رانندگی است.

میقانی به وضعیت راه‎ها اشاره کرد و افزود: 123 نقطه در کل استان نقاط دارای تصادف شناسایی شده و براساس دستورالعمل ایمنی راه کشور 48 نقطه پرتصادف را در استان علامت‌گذاری کردیم.

وی گفت: این 48 نقطه در ابتدای سال با تابلوهای فسفری رنگ مشخص شده و از این 48 نقطه 10 نقطه را در دستور کار قرار دادیم تا ایمن‎سازی فیزیکی شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان افزود: 48 دستگاه نقطه ترددشمار داریم که براساس آمار این دستگاه‎ها میانگین در روز بیش از 360 هزار تردد در استان دارند و بیشتر تصادفات در راه‎های دو خطه و راه‌های فرعی است.

میقانی بیان داشت: در مکان‎هایی از بزرگ‎راه‌ها که دوربرگردان مناسب نداریم این تصادفات وجود دارد اما بیشتر تصادفات در جاده‎های فرعی ما به شمار می‎رود.

وی با بیان اینکه آموزش‎های مستمر و اعمال قانون باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: 50 درصد تصادفات عابران پیاده و موتورسیکلت‎سواران هستند و ما وظیفه داریم برای ارتقاء ایمنی تلاش کنیم و همه ما مسئول هستیم و تصور می‎کنم اگر این موضوع تصادفات به گفتمان جامعه تبدیل نشود با افزایش حجم ترافیک با مشکل برخورد می‎کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‎ای گلستان ادامه داد: اگر جاده گرگان به گنبدکاووس ریلی شود آسیب‎های زیست محیطی و تصادفات حمل و نقل کاهش پیدا می‎کند و دولت مکلف است موضوعات قانونی را دنبال کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها