سرمایه‌های اصلی هر جامعه‌ جوانان آن جامعه هستند

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: جوانان سرمایه‌های هر جامعه‌ای هستند که علاوه بر داشتن فطرت و ضمیر خوب، دارای توانایی‌های جسمی و فکری ارزشمندی هستند.
کد خبر: ۸۹۴۶۹۶۹
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، علیرضا آشناگر، معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان که در استانداری کردستان برگزار شد، افزود: جوانان سرمایه‌های هر جامعه‌ای هستند که علاوه بر داشتن فطرت و ضمیر خوب، دارای توانایی‌های جسمی و فکری ارزشمندی هستند.

وی گفت: انگیزه‌ای که در جوانان وجود دارد کمتر بین مدیران دیده می‌شود و مدیران مسن بیشتر محافظه‌کار هستند، اما جوانان دارای توانایی اجرایی و انگیزه بالا بوده که با دوران سالخوردگی قابل قیاس نیست.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان عنوان کرد: اکثر افتخارات کشور در حوزه‌های ورزشی، فرهنگی و حتی دفاعی مربوط به جوانان است و جوانان به دلیل داشتن استعداد‌های مختلف در صورتی که در حوزه مدیریتی و اجرایی کشور ورود پیدا کنند ضرر نخواهیم کرد.

وی بیان کرد: متأسفانه استان کردستان به دلیل داشتن یک عقب ماندگی تاریخی در بخش شاخص توسعه انسانی وضعیت خوبی ندارد و جزو سه استان آخر کشور است. باید زمینه ورود جوانان به چرخه مدیریتی فراهم شود تا پس از طی مدارج اداری، به مدیران پر انرژی تبدیل شوند.

آشناگر عنوان کرد: در گذشته ساختار و تشکیلات حوزه جوانان در وزرات ورزش و جوانان دارای اشکال بود که طی یکی دو سال اخیر این ساختار بسیار خوب شده است.

وی با اشاره به اینکه نیاز‌های جوانان هم اکنون با دهه‌های گذشته بسیار متفاوت و پیچیده شده است، ادامه داد: در این زمینه انجام کار‌های تحقیقاتی و میدانی نیاز است و باید مسایل جوانان احصا و نیازسنجی شود و متناسب با نیاز‌های جوانان برنامه‌های مداخله‌ای صورت گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در ادامه به شاخص‌های توسعه انسانی اشاره و عنوان کرد: متأسفانه استان کردستان به دلیل داشتن یک عقب‌ماندگی تاریخی در این زمینه وضعیت خوبی ندارد و جزو سه استان آخر کشور است.

وی افزود: هرچند در سال‌های اخیر کار‌های خوبی در استان انجام شده است، اما با اینکه برنامه‌های دیگر استان‌ها موفق‌تر بوده و همچنین خود استان در برخی از بخش‌ها بسیار عقب‌ماندگی داشته است نتوانسته‌ایم به جایگاه مطلوبی برسیم.

آشناگر میزان باسوادی، امید به زندگی و تولید ناخالص داخلی را سه فاکتور موثر در بحث شاخص توسعه انسانی برشمرد و بیان کرد: هم اکنون در بحث شاخص توسعه انسانی، استان مانده به آخر کشور هستیم که اصلا وضعیت خوبی نیست.

وی با تأکید بر اینکه باید از فکر و توان جوانان استفاده شود، ادامه داد: یکی از کار‌هایی که نیاز است در استان انجام شود تشکیل مشاوران جوان برای مدیران و حتی خود استاندار است که به عنوان رابطین جوانان، مسایل و مشکلات این حوزه را به مدیران استان منتقل کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان همچنین از دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی امور جوانان خواست که برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و آموزش چگونگی نحوه فعالیت در فضای مجازی و کمتر کردن حضور غیرموثر در این فضا برنامه و طرح ارائه دهند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات