فاطمه نوروزی گفت: تامین مالی هم نیاز به ضامن معتبر دارد که فارغ التحصیلان کشاورزی فاقد چنین گزینه ای هستند و لذا ضامن معتبر یکی از موانع مهم در دریافت تسهیلات کشاورزی است.
کد خبر: ۸۹۴۷۰۱۰
|
۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶

فاطمه نوروزی کارشناس ارشد بسیجی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهارداشت: هزینه مالی اجرای طرح های تولیدی، تامین مالی و استفاده از تسهیلات امری مهم است که در اشکال متعددی ایجاد می شود این در حالی است که اکثریت فارغ التحصیلان قادر نیستند که تسهیلات مالی را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه  تسهیلات نقش اساسی در اجرایی کردن تولید دارد افزود: فارغ التحصیلان کشاورزی برای اینکه  بتوانند در فعالیت تولیدی ورود پیدا کنند  نیاز دارند که جریان سرمایه ای شکل بگبرد که بتواند محیطی امن و مناسب را فراهم کند و علاوه بر فعالیت تولیدی بتواند اصل آورده خود و سود آن را نیز در اختیار داشته باشند.

این  بانوی بسیجی در ادامه افزود: تامین مالی هم نیاز به ضامن معتبر دارد که فارغ التحصیلان کشاورزی فاقد چنین گزینه ای هستند و لذا ضامن معتبر یکی از موانع مهم در دریافت تسهیلات کشاورزی است.

نوروزی خاطرنشان کرد:  تسهیلات باید بتواند امنیت اقتصادی، حقوقی را برای دریافت کنندگانن فراهم کند.

وی در خاتمه افزود:  دولت باید روش و شیوه متفاوتی را برای فارغ التحصیلان کشاورزی ایجاد کند تا بتوانند در جهت مسیر پیشرفت اقتصادی کشورمان موثر واقع شوند تامین سرمایه و ضامن عامل تعیین کننده در فعالیت اقتصادی و تولیدی است که مورد نیاز دانش آموختگان کشاورزی می باشد.

ارسال نظرات