جلسه‌ی هماهنگی ستاد بزرگداشت کنگره‌ی میرزاکوچک‌خان‌جنگلی و یادواره 150 شهید روحانی در بیت آیت‌الله زین‌العابدین قربانی برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۴۷۰۳۴
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، پیش از ظهر امروز(دوشنبه) جلسه‌ی هماهنگی ستاد بزرگداشت کنگره‌ی میرزاکوچک‌خان‌جنگلی و یادواره 150 شهید روحانی بین مدیران ارشد استان گیلان و نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان در بیت آیت‌الله زین‌العابدین قربانی برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام تسخیری ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه‌ی زلزله‌ی اخیر در کرمانشاه و طلب غفران برای حادثه دیده‌گان این حادثه افزود: باید دست در دست هم داد و روز بزرگداشت میرزا کوچک خان جنگلی را به‌عنوان نماد مبارزه با طاغوت در کل کشور ثبت کرد و به یادگار گذاشت

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان بابیان اینکه در دوران دفاع مقدس 252 رزمنده روحانی و طلبه‌ی حضور داشتند تصریح کرد: شهدای روحانی و طلبه‌ی استان گیلان به‌صورت شهید دفاع مقدس 112نفر، شهدای ترور در استان گیلان 11نفر، شهدای رژیم پهلوی1نفر، شهید درگیری با کومله 2نفر، شهید سقوط هواپیما 1نفر، شهدای تازه تفحص شده 34نفر، و شهید منا 1نفر می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان قریب به 150 شهید روحانی را دارا است و نزدیک به 40درصد آثار این شهدا جمع‌آوری‌شده است اضافه کرد: کتاب‌های منتسب به شهدای روحانی گیلانی گردآوری‌شده که شهدای شاخص آن آیت‌الله ربانی، شهید احسان‌بخش، شهید یونس رودباری، شهید میرزا کوچک، شهید خدادادی و کتاب دیگری به نام آیینه داران است که بخشی از آثار شهدای روحانی در آن جمع‌آوری‌شده است.

غلامحسن تسخیری به چند نکته از اهداف این کنگره اشاره کرد و افزود: تهیه کتاب تحت عنوان دایره المعارف شهدای روحانی استان گیلان، تهیه کتاب آلبوم عکس و خاطره‌ی رزمندگان شهدای روحانی، برگزاری 5یادواره شهدای روحانی در شرق و غرب استان گیلان ازجمله برنامه‌هایی است که در راستای این کنگره برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام تسخیری به دیدار اعضای کنگره شهدای روحانی کشور با مقام معظم رهبری اشاره کرد و تصریح داشت: اعضای کنگره‌ی عظیم شهدای روحانی با مقام معظم رهبری در سال97 دیدار خواهند کرد.

شایان ذکر است کنگره‌ی میرزاکوچک‌خان‌جنگلی و یادواره شهدای روحانی 11آذر برگزار می‌گردد که آیت‌الله زین‌العابدین قربانی رئیس این ستاد و حجت‌الاسلام غلامحسن تسخیری دبیر این کنگره می‌باشند.

گفتنی‌ست در این جلسه نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان، معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان، فرمانده ناجا استان گیلان، مدیرکل آموزش‌وپرورش، مدیرکل فرهنگ و ارشاد، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی، مدیرکل بنیاد شهید، مدیرکل ستاد کنگر و 8000شهید استان گیلان، فرمانده سپاه رشت، مدیرکل صداوسیما و تنی چند از مدیران ارشد استانی حضور داشتند.

ارسال نظرات