خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شال اذعان کرد: هرچند که نمی‌توان منکر تحمیل معضلات فرهنگی سازمان‌دهی شده از سوی بدخواهان نظام به کشور شد ولی باید توجه داشت که پیروی از هوای نفس عامل اصلی این معضلات است.
کد خبر: ۸۹۴۷۰۳۸
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
حجت‌الاسلام سید شمس‌الدین موسوی شالی امام جمعه موقت شهرستان شال، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین پیرامون معضلات فرهنگی موجود در جامعه اظهار کرد: معضلات فرهنگی موجود در جامعه یک واقعیت گریز ناپذیر و غیرقابل‌انکار است.
وی با اشاره به تحمیل معضلات فرهنگی از سوی برخی بدخواهان نظام تصریح کرد: این که فکر کنیم تحمیل معضلات فرهنگی از سوی بدخواهان نظام عامل اصلی مشکلات ما است فکری اشتباه بوده و لازم است به دنبال سرمنشا اصلی معضلات فرهنگی موجود در جامعه باشیم.
امام جمعه موقت شال مطرح کرد: باید توجه داشت در دوران زندگی امام حسین (ع) که جامعه کوفه جزو جوامع برتر بود و اینترنت و ماهواره‌ای نیز وجود نداشت، مردمان کوفه تنها به خاطر پیروی از هوای نفس خود سقوط کردند.
موسوی شالی پیروی از هوای نفس را عامل اصلی معضلات فرهنگی دانست و تبیین کرد: هرچند که نمی‌توان منکر تحمیل معضلات فرهنگی سازمان‌دهی شده از سوی بدخواهان نظام به کشور شد، ولی باید توجه داشت که پیروی از هوای نفس عامل اصلی این معضلات است.
وی در ادامه تشریح کرد: بهترین راهکار برای مقابله با مشکلات فرهنگی امروز جامعه همان معرفت‌افزایی و افزایش خود شناسی است که می‌تواند منجر به انجام کار دینی و فرهنگی تمیز شود.
امام جمعه موقت شال با بیان سخنی از امام صادق (ع) ابراز داشت: مسئولین و افراد باید محاسن سخن ائمه اطهار (ع) را برای افراد بیان کرده و از این طریق فطرت‌های پاک را به سوی خداوند سوق دهند.
موسوی شالی در بخش پایانی این گفت و گو خاطرنشان کرد: تبیین آیات قرآن و روایات به شکل درست و صحیح و آن هم در چارچوب هنر تاثیر بسیاری را در حل مشکلات فرهنگی جامعه به دنبال خواهد داشت.
۱۰۰۵/ت ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها