نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه وقف بزرگ‌ترین عامل انتقال فرهنگ است، تاکید کرد: اداره اوقاف صرفا وظیفه نگهداری از موقوفات را ندارد بلکه بایستی انتقال فرهنگ را نیز مدیریت کند.
کد خبر: ۸۹۴۷۱۴۲
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در دیدار با مسئولان اداره کل اوقاف استان وقف را بزرگ‌ترین عامل انتقال فرهنگ دانست و افزود: اداره اوقاف صرفا وظیفه نگهداری از موقوفات را ندارد بلکه بایستی انتقال فرهنگ را نیز مدیریت کند.

وی بیان داشت: نیت واقف یعنی آنچه در وقف نامه نوشته شده ظاهر قضیه است، ولی آنچه مهم است توجه نیت واقف و چرایی نوع آن وقف است.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: شناخت جوهره نیات واقف مهم است نه فرمود: ه واقف بدین معنا که آنچه در ذهن واقف بوده باید مورد توجه قرار گیرد به عنوان مثال شخصی برای عزاداری سید الشهدا (ع) وقفی دارد و در کنار آن با دادن شام و یا ناهار از عزاداران پذیرایی می‌کند در اینجا نیت عزاداری برای امام حسین (ع) مهم است نه پذیرایی چرا که نیت اصلی واقف برگزاری مجلس سوگواری برای ابا عبدالله الحسین (ع) بوده است.

وی تاکید کرد: غیر از مسئله مدیریت موقوفات باید مدیریت انتقال فرهنگ صورت گیرد که کار بسیار مشکلی است و نیازمند رسیدگی کامل می‌باشد.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: امروز ما دچار تضاد مدرنیته و سنت هستیم؛ جریان مدرنیته برای براندازی دین ایجاد شد، ولی برای مقابله با مدرنیسم نیازمند انتقال فرهنگ هستیم.

وی افزود: فرهنگ ما از جمله عقایدی است که طبق تغییر شرایط نیازمند تحول است و ما نمی‌توانیم فرهنگ ۲۰۰ سال گذشته را به همان گونه که است صرفا منتقل کنیم بلکه باید شئون اجرایی و کیفیت عمل را نیز رعایت کنیم.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: در سازمان اوقاف توجهی به مقوله انتقال فرهنگ نمی‌شود یا کمتر به این مهم توجه می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها