مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: امسال ۲۶ پروژه عمرانی با زیر بنایی بالغ بر ۱۸ هزار متر مربع و هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد تومان را در موقوفات و بقاع متبرکه استان افتتاح خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۹۴۷۱۴۵
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، امروز در نشست خبری دهه وقف که در محل این اداره برگزار شد، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۵ وقف جدید توسط خیران نیک اندیش در استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه دهه وقف از ۲۵ آبان‌ماه تا چهار آذرماه با شعار «همه واقف باشیم» آغاز می‌شود، گفت: روزشمار این دهه مشخص شده و برای هر روز نامی در نظر گرفته شده است که این نام‌ها وقف و رسانه، وقف و ترویج فرهنگ قرآنی، وقف و بقاع متبرکه و زیارات، وقف و حوزه‌های علمیه، وقف و محرومیت‌زدایی، وقف و سلامت، وقف و خانواده، وقف و اقتصاد مقاومتی و وقف و علم و فناوری هستند.

احمدزاده با اشاره به اینکه فراخوان همایش وقف و رسانه تا ۲۵ آبان ماه تمدید شده، ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که برای این دهه پیش‌بینی شده، همایش وقف و رسانه است که با هدف تجلیل از اصحاب رسانه‌ای که در یک سال گذشته در عرصه وقف فعالیت داشته‌اند، پنج شنبه ۴ آذر‌ماه، برگزار می‌شود.

وی از برگزاری ۵۲ نشست علمی _.صنفی با اصناف مختلف در این دهه خبر داد و بیان کرد: همچنین برای دهه وقف برپایی ۵۶ ایستگاه همه واقف باشیم در سطح استان پیش‌بینی شده که در این ایستگاه‌ها مشاوره وقف ارائه خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: همچنین ویژه‌نامه وقف علم و فناوری با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه با همکاری دفتر نخبگان شهید فهمیده تهیه و چاپ شده است، علاوه براین ۵۰۰۰ بروشور معرفی وقف برای توزیع در ایستگاه‌های مشاوره وقف نیز در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: همچنین برای این ایام برپایی ۶ نمایشگاه معرفی عملکرد اوقاف در شهر‌های تربت حیدریه، سبزوار، طرقبه و شاندیز، کاشمر و نیشابور نیز پیش‌بینی شده است و برگزاری نشست خبری، نصب پوستر‌های نمایشگاهی و چاپ ۱۰۰۰ نسخه کتاب وقف علم و فناوری از دیگر فعالیت‌های اداره اوقاف در دهه وقف است.

احمدزاده تصریح کرد: امسال ۲۶ پروژه عمرانی با زیر بنایی بالغ بر ۱۸ هزار متر مربع و هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد تومان را در موقوفات و بقاع متبرکه استان افتتاح خواهیم کرد که از محل عواید موقوفات و کمک‌های مردمی عملیات عمرانی آن‌ها انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برگزاری همایش «لبیک یا رسول الله» در ۳۲ بقعه شاخص استان گفت: همایش «لبیک یا رسول الله» به صورت ویژه و استانی در امام زاده یحیی بن زید (ع) میامی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم روز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام مجتبی (ع) در ۸۹ بقعه متبرکه و مراسم شهادت امام رضا (ع) در ۷۵ بقعه به طور همزمان تدارک دیده شده است.

احمد زاده افزود: دیدار با ائمه جمعه، اساتید حوزه علمیه و استفاده از نظرات ایشان، برپایی ۱۶ خیمه معرفت و اعزام ۹۰ روحانی و مبلغ در برنامه‌های دهه آخر صفر از دیگر برنامه‌ها و اقدامات در دهه وقف است.

وی ادامه داد: قرائت زیارت‌نامه حضرت رسول اکرم (ص) از راه دور، برگزاری محافل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه، غبارروبی بقاع متبرکه، تهیه و توزیع محصولات فرهنگی در خیمه‌های معرفت نیز از جمله فعالیت‌های این دهه خواهد بود.

احمدزاده ابراز کرد: همزمانی دهه وقف و ورود زائران پیاده حضرت رضا (ع) باعث شده که برای این عزیزان ۴۳ پایگاه را اعم از بقاع متبرکه، مساجد و حسینه‌های حاشیه محور‌های منتهی به مشهد پیش‌بینی کنیم که آماده خدمت‌رسانی در حوزه رفاهی و فرهنگی هستند.

وی ارائه خدماتی نظیر اسکان، وسایل گرمایشی، دارو، کمک‌های اولیه، پرچم، سربند، نقشه‌های راهنمای ایستگاه‌های خدماتی را به زائران را از جمله موارد در راستای رفاه حال زائران پیاده عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تأکید کرد: ۵۰۳ حسینیه اطراف حرم رضوی با امکان اقامت برای ۱۰۳ هزار نفر اسکان پیش‌بینی شده و آماده پذیرایی از زائران دهه پایانی صفر است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها