خبرگزاری بسیج: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس با حضور دانشجویان، مسئولان، جمعی از مردم قیامدشت و خانواده های معظم شهدا و جانبازان در دانشگاه آزاد واحد تهران شرق، تشییع و به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۸۹۴۷۱۵۹
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ دکتر ماشاءالله ولی خانی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد واحد تهران شرق، در حاشیه مراسم خاکسپاری این دو شهید اظهار داشت: این شهیدان 19 و 20 ساله هستند که در عملیات های والفجر 4 و کربلای 4 در مناطق عملیاتی پنجوین و ام الرصاص به شهادت رسیده اند.

وی خاطرنشان کرد: برای میزبانی از این شهدا چندین ماه است که با مسئولان معراج شهدا، سپاه پاسداران و نیروهای مسلح مذاکره کرده ایم تا مجوز و موافقت دفن شهدا در محوطه دانشگاه را کسب کنیم.

 ولی خانی با اشاره به جمعیت  12 هزار نفری دانشجویان، به عنوان پتانسیل بسیار بالا برای اجرای برنامه های فرهنگی، خاطر نشان کرد: هدف از تدفین شهدا در داخل دانشگاه آزاد واحد تهران شرق آشنایی جوانان و دانشجویان با شهید و شهادت و حفظ دستاوردهای انقلاب و آرمان های شهدا است تا از این طریق قلوب جوانان به به مسائل معنوی منور گردد.

گفتنی است که یکی از شهدای گمنام میهمان دانشگاه آزاد تهران شرق آبان ماه سال 62 در عملیات والفجر 4 در منطقه پنجوین و  در سن 19 سالگی و یکی دیگر از شهدا دی ماه سال 65 در عملیات کربلای 4 در منطقه عملیاتی ام الرصاص و در 20 سالگی به شهادت رسیده است.

در مراسم خاکسپاری این شهدا، دکتر هدایت الله جمالی پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، صادقی فرماندار پاکدشت، معاون فرهنگی بنیاد شهید شهرستان ری، امام جمعه قیامدشت و مسئولان دانشگاه حضور داشتند. 

 

 

نویسنده: علی اشرف خانلری

ارسال نظرات