خبرهای داغ:
آیت‌الله ممدوحی:

تفرقه عامل ضعف و تسلط دشمنان بر مسلمانان است

استاد حوزه علمیه قم تفرقه را عامل ضعف و تسلط دشمنان بر مسلمانان دانست و گفت: حفظ وحدت برای جوامع اسلامی از ضروریات است چرا که خداوند مسلمانان را امتی واحد معرفی کرده و بقای اسلام را در بقای وحدت می‌داند.
کد خبر: ۸۹۴۷۱۷۸
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسن ممدوحی گفت: شکی نیست که اهل‌بیت رسول‌الله در میان اهل‌سنت مقام و جایگاه‌ والایی دارند؛ اهل ‌سنت اهل بیت پیامبر را دوست دارند و محبت و موالات شایسته‌ای نسبت به ایشان دارند.

وی با بیان اینکه از نظر شیعیان اهل‌بیت(ع) معصوم هستند و اطاعت از آن‌ها واجب است، افزود: شیعیان اطاعت از دستورات اهل‌بیت(ع) را واجب‌ می‌دانند و تنها اختلاف شیعیان و اهل سنت در مسئله امامت است در حالی که این دو مذهب اشتراکات بسیار زیادی دارند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه داعشی‌ها و وهابی‌ها انسان مصنوعی و دستوری هستند گفت: داعشی‌ها دست‌ نشانده‌ آمریکا، انگلیس، اسرائیل و عربستان هستند و با حمایت‌‌های این کشور‌ها تشکیل و قدرتمند شدند.
وی با تاکید بر اینکه تفکر داعشی و وهابی به دنبال ایجاد تفرقه در میان مسلمانان است گفت: داعشی‌ها تنها دشمنان شیعیان نیستند بلکه با اهل سنت نیز مشکل دارند، داعش بویی از اسلام نبرده است و با اصل اسلام در تضاد و تقابل است و در این شرایط مسلمانان جهان می ‏توانند با تجمع حول محور اسلام، اهداف شوم استکبار جهانی را با شکست مواجه کنند.
آیت‌الله ممدوحی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در اتحاد و وحدت مسلمانان جهان نقشی غیر قابل انکار دارد خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقشی بسیار تاثیرگذار در جهان اسلام، منطقه و حتی بشریت ایفا کرده است و همچنین تلاش‌های ایران در وحدت میان مسلمانان غیر قابل انکار است.

ارسال نظرات