استاندار لرستان گفت: پس از زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه بلافاصله نیروها و امکانات استان لرستان برای کمک به هموطنانمان بسیج شده و در این راستا تجهیزات و امکانات و نیروهای امدادی بسرعت به محل حادثه اعزام شدند.
کد خبر: ۸۹۴۷۱۹۷
|
۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید موسی خادمی استاندار لرستان ضمن تسلیت درگذشت جمعی از هموطنانمان در زلزله شب گذشته کرمانشاه،اعلام کرد: پس از زلزله شب گذشته در استان کرمانشاه بلافاصله نیروها و امکانات استان لرستان برای کمک به هموطنانمان بسیج شده و در این راستا تجهیزات و امکانات و نیروهای امدادی بسرعت به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود:بر این اساس استانداری لرستان سریعا نیروهای امدادی را برای کمک به حادثه‌دیدگان کرمانشاه به خط کرد و یک فروند بالگرد اورژانس به همراه تکنسین ها به محل اعزام شد.


استاندار لرستان به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای کمک به زلزله زدگان پرداخت و گفت:در این راستا دو دستگاه اتوبوس آمبولانسی،8 دستگاه آمبولانس سبک،یک هزار و 70 دستگاه چادر گروهی و 2 هزار و 700 چادر تک نفره به استان کرمانشاه اعزام و ارسال شد.


وی ادامه داد:همچنین به منظور تعمیر خطوط برق آسیب دیده در منطقه زلزله زده، 12 اکیپ کامل تعمیر و مرمت خطوط انتقال برق توسط شرکت توزیع برق لرستان اعزام شد و همچنین 6 دستگاه تانکر حمل آب شرب 12 هزار لیتری نیز توسط شرکت آبفای استان لرستان به کرمانشاه اعزام شد.


استاندار لرستان از اعزام اکیپ های امدادی و تجسسی و سگ های زنده یاب به محل حادثه خبر داد و عنوان کرد:با توجه به مشکلات موجود در تامین آب شرب در منطقه حادثه 7 هزار و 600 بطری آب 1.5 لیتری و 5 هزار و 800 بطری 2 لیتری توسط شرکت آبفا لرستان به کرمانشاه ارسال شده است.


وی همچنین از اعزام دو تیم کامل پزشکی شامل متخصص جراحی،پزشک عمومی،پرستا و تکنیسین فوریت های پزشکی خبر داد و تصریح کرد:تیم کامل تشخیص هویت اجساد نیز به همراه کلیه لوازم و تجهیزات کامل توسط پزشکی قانونی لرستان به کرمانشاه اعزام شده است تا در تعیین هویت اجساد به حادثه دیدگان کمک کند.


وی اظهار داشت:تا این لحظه 105 نفر در حوزه خدمات پزشکی،132 نفر خدمات پرستاری،35 نفر خدمات مامائی و 30 نفر برای ارائه خدمات حمایت روانی به کرمانشاه اعزام شده‌اند.


خادمی به ارسال 3 هزار بطری آب معدنی توسط خیر خرم‌آبادی به کرمانشاه اشاره و بیان کرد:یک کامیون مواد غذایی سرد شامل کنسرو،خرما،روغن نباتی،چای و برنج نیز از طریق هلال احمر لرستان به کرمانشاه ارسال شده است.


استاندار لرستان در پایان خاطرنشان کرد:لرستان به عنوان معین استان کرمانشاه در بحث مدیریت بحران محسوب می‌شود و لذا به منظور کمک به زلزله‌زدگان در این استان از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد و از تمام ابزار و امکانات موجود استفاده می کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات