فرماندار خلخال گفت: کمبود فضای آموزشی و تراکم بیش از حد معمول دانش آموزان در کلاس های درس مانع از دستیابی به اهداف نظام آموزشی نوین در این منطقه شده است.
کد خبر: ۸۹۴۷۲۳۵
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵

رنج دانش آموزان خلخالی از کمبود فضای آموزشی 

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، فریدون بابایی در بازدید از کلاس های درس مدارس خلخال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر به علت کمبود فضای آموزشی تعداد دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس دولتی بیش از استاندارد و حد مجاز است.

او گفت: در کنار مشکل کمبود فضای آموزشی و تراکم بیش از حد معمول دانش آموزی در کلاس های درس فرسوده بودن ساختمان بیشتر مدارس شهر خلخال نیز بر مشکلات افزوده است.

رئیس شورای آموزش و پرورش خلخال اظهار کرد: از 120 ساختمان مدارس موجود این منطقه تنها 17 مدرسه تازه احداث شده ، عمر ساختمان 20 مدرسه شهر زیر 20 سال بوده و قدمت بیشتر مدارس موجود شهر خلخال از 40 تا 74سال است که عمر مفید خود را از دست داده و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

وی گفت: بدلیل کمبود فضای آموزشی هم اکنون برخی از مدارس خلخال با دانش آموز بیش از 500 نفر و با ظرفیت کلاس های با بیش از 40 دانش آموز و بصورت 2 نوبته اداره می شوند که وجود این تعداد دانش آموز در یک کلاس با استانداردهای تعریف شده وزارت آموزش و پرورش و اهداف نظام نوین آموزشی مبنی بر تک نوبته بودن همه مدارس در کشور مغایرت دارد.

بابایی اظهار کرد: قدمت بالای بیشتر ساختمان های مدارس خلخال و احتمال تخریب آنها همواره مسوولان آموزش و پرورش ، مدیران مدارس و اولیای دانش آموزان را از ادامه تحصیل فرزندان در زیر طاق های لرزان مدارس قدیمی نگران کرده است.

وی افزود: حل این مشکل نیازمند توجه جدی مسوولان و تخصیص اعتبارات ویژه برای نوسازی و یا مقاوم سازی ساختمان مدارس قدیمی و فرسوده این منطقه است.


62 درصد از مدارس و فضاهای آموزشی استان اردبیل استاندارد بوده و 38 درصد نیاز به تخریب ، بازسازی و استاندارد سازی دارند.

برای اجرای پروژه های تخریب ، بازسازی و مقاوم سازی 38 درصد از فضاهای آموزشی در استان یک هزار و 500 میلیارد اعتبار نیاز است و در صورت تامین این اعتبار می توان به استاندارد سازی تمام فضاهای آموزشی موجود مورد استفاده امیدوار بود.

به دلیل وجود مشکلات فضای آموزشی در برخی از مدارس استان اردبیل هنوز کلاس های درس بصورت دو نوبته برگزار می شود طوری که در پارس آباد 55 درصد مدارس ، در مشگین شهر 50 درصد مدارس ، در اردبیل 30 درصد ، در نمین 10 درصد و در گرمی 6 درصد مدارس 2 نوبته است که برای خروج این مدارس از 2 نوبته باید فضاهای آموزشی جدید احداث شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات