خبرهای داغ:
یک متخصص جراحی زنان با بیان اینکه افتادگی عضلات کف لگن در خانم‌ها، یک مشکلی است که با حرکات ورزشی ملایم رفع می‌شود، انجام حرکات ورزشی "کگل" را به خانم‌های دارای این مشکل توصیه کرد.
کد خبر: ۸۹۴۷۲۵۷
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

 به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، با اشاره به عادت‌های بد ورزشی در خانم‌ها که موجب افتادگی عضلات کف لگن می‌شود، گفت: افتادگی عضلات کف لگن، یکی از مشکلات رایج در خانم‌ها است که عمدتا از عدم کنترل شدت ورزش، انجام ورزش‌های خارج از توان و بدون آمادگی جسمانی ناشی می‌شود.
 

این جراح و متخصص زنان با تاکید بر ضرورت تمرین تدریجی و به دست آوردن آمادگی جسمانی، گفت: ورزش‌هایی مانند دراز نشست یا پیلاتس، فشار لگنی ایجاد و از طرفی عضلات شکمی را منقبض می‌کنند. این ورزش‌ها، وارد کننده فشار به کف لگن هستند و برای خانم‌ها بعد از اعمال جراحی پرولاپس لگن و افرادی که مستعد افتادگی عضلات کف لگن هستند، اصلا مناسب نیست.
 

وی افزود: خانم‌هایی که دارای افتادگی عضلات کف لگن هستند باید بدانند همه اشکال ورزشی مانند شنا رفتن و دمبل زدن برای آنها مناسب نیست.
 

برجیس متذکر شد: یک تصور اشتباه دیگر در خانم‌ها، بعد از زایمان بوجود می‌آید و آن انجام حرکات درازونشست برای سریع کوچک کردن شکم است درحالی که ورزش‌های مفید و استاندارد، ورزش‌هایی نیستند که به یک نقطه خاصی از بدن فشار زیادی وارد کنند.
 

این متخصص زنان یادآور شد: البته کنترل میزان شدت فشار بر بدن، تنها مربوط به انجام ورزش‌های نامناسب نیست بلکه در موارد زیادی دیده شده که خانم‌ها در کارهای منزل مانند جابه‌جایی وسایل، فشار عضلانی بیشتر از حد توان به خود وارد می‌کنند و نهایتا از مشکل افتادگی عضلات کف لگن رنج می‌برند.
 

وی به ورزش "کگل" برای سفت کردن عضلات کف لگن که نوعی حرکت ملایم ورزشی و نرمشی است، اشاره کرد و گفت: خانم‌ها باید نسبت به ورزش "کگل" آگاهی داشته باشند و در طی روز با زمانبندی خاص، به دفعات انجام دهند.
 

برجیس که با بیماران زیادی با مشکل افتادگی عضلات کف لگن روبه‌رو هستند، سروکار داشته است، عنوان کرد: ورزش "کگل" به خانم‌ها کمک می‌کند از مشکلات کف لگن از جمله بی‌ اختیاری ادرار و مدفوع دوری کرده و رابطه جنسی شان بهبود یابد.
 

این متخصص زنان، نکاتی درباره ورزش "کگل" بیان کرد و درباره نحوه انجام آن به صورت خلاصه‌وار اینچنین توضیح داد:
 

۱.قبل از شروع مطمئن شوید که مثانه تان خالی است.

۲.روی یک صندلی بنشینید یا روی زمین دراز بکشید.

۳.عضلات کف لگنتان را برای ۵ ثانیه جمع کنید.احساسش مانند این است که ادرارتان را نگه دارید.

۴.عضلاتتان را برای ۱۰ ثانیه رها کنید.

۵. ۱۰ بار این تمرین را تکرار کنید.

۶.هر بار برای ۱۰ ثانیه، با جمع کردن عضلات کف لگنتان، این عضلات را قوی کنید.
 

وی تشریح کرد: قبل از انجام ورزش کگل، مهم است که عضلات لگنی‌تان را پیدا کنید. این‌ها عضلاتی هستند که کف لگنتان را شکل می‌دهند. شایع‌ترین راه برای پیدا کردن آنها متوقف شدن در وسط ادرار است. این انقباض یک حرکت پایه‌ای در ورزش کگل است. عضلات را رها کنید و به ادرارتان ادامه دهید تا بهتر بفهمید که آن عضلات کجا قرار دارند. فقط یادتان باشد که اگر مشکل پزشکی دارید که ممکن است مانع انجام ورزش کگل به صورت ایمن شود، قبل از شروع با یک پزشک مشورت کنید
.

برجیس در پایان خاطرنشان کرد: توضیحات تکمیلی‌تر این ورزش همراه با تصاویر به صورت آنلاین وجود دارد. توصیه می‌شود خانم‌ها حتما آن را مطالعه و در برنامه روزانه خود قرار دهند و علاوه بر ورزش، رعایت رژیم غذایی مناسب و داشتن سبک زندگی سالم که مجموع کل رفتارهای یک فرد را در طول روز دربرمی‌گیرد، مدنظر قرار دهند.

 پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس

ارسال نظرات