رسانه‌های غربی روسیه را به استفاده از توئیتر برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی مردم انگلیس متهم کرده‌اند و می‌گویند فعالیت آنها بر رای مردم برای خروج از این اتحادیه تاثیر داشته است.
کد خبر: ۸۹۴۷۲۸۱
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  پس از متهم شدن روس ها به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و فرانسه، حالا این کشور به دخالت در انتخابات خروج از اتحادیه اروپا هم متهم شده است.

این رسانه ها مدعی هستند که حداقل 29 حساب کاربری در توئیتر به طور سازمان یافته از برگزیت یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت کرده‌اند و با استفاده از هشتگ های مختلف، ارسال مطالبی بر ضد مسلمانان و مهاجران و نگارش مطالب نژادپرستانه تلاش کرده‌اند بر نظر مردم انگلیس تاثیر بگذارند.

این حساب های کاربری در مجموع بیش از 268 هزار کاربر داشته اند و برخی مطالب ارسالی توسط آنها صدها بار به اشتراک گذاشته شده اند.

بررسی هایی که قبلا به عمل آمده بود، نشان داده بود که حدود 13 هزار ربات فعال در توئیتر از ترک اتحادیه اروپا توسط انگلیس پشتیبانی کرده اند، اما هنوز مشخص نیست چه تعداد از این ربات ها مورد حمایت روسیه بوده اند. روس ها هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده‌اند.

ارسال نظرات