طبق آمار بانک مرکزی درآمدهای نفتی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ هزار میلیارد تومان رشد داشته و تنها ۱۰ درصد از ۷۱ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان عمرانی‌ها پرداخت شد.
کد خبر: ۸۹۴۷۲۸۸
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، بر اساس وضعیت بودجه عمومی دولت درآمدهای مالیاتی در 6 ماهه امسال 43 هزار و 120 میلیارد تومان وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 دهم کاهش و نسبت به مصوب 6 ماهه حدود 16 هزار میلیارد تومان با عدم تحقق روبه‌رو است. 

بر اساس اطلاعات به دست آمده از گزارش بانک مرکزی در این مدت 107 هزار و 490 میلیارد تومان صرف هزینه‌های جاری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 13 درصد رشد نشان می‌دهد.

همچنین تراز عملیاتی بودجه در 6 ماهه نسبت به سال قبل خود رشد 45.7 درصدی دارد و عملاً کسری بودجه به 55 هزار و 170 میلیارد تومان رسیده است. 

بر این اساس از محل نفت و فرآورده‌های نفتی 44 هزار و 660 میلیارد تومان درآمد عاید دولت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 82.2 درصد رشد داشته و عملاً بالغ بر بیش از 20 هزار میلیارد تومان درآمد نفت افزایش نشان می‌دهد. البته نسبت به رقم مصوب همچنان 13 هزار میلیارد تومان با عدم تحقق مواجه است.

* تنها 10 درصد از اعتبارات عمرانی پرداخت شد

طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یا همان پرداخت‌های عمرانی که نشان از سرمایه‌گذاری دولت در زیرساخت‌ها خواهد بود و به عنوان موتور محرک و مولد رشد اقتصادی از آن یاد می‌شود با 36 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل خود روبه‌رو بوده، در این مدت 7820 میلیارد تومان پرداخت شده که عقب‌ماندگی حدود 29 هزار میلیارد تومانی را نسبت به مصوب 6 ماهه شاهد هستیم.

به گزارش فارس، تراز عملیاتی و سرمایه‌ای به نسبت سال گذشته با کاهش روبه‌رو بوده و از منفی 5 هزار میلیارد تومان به منفی 18 هزار میلیارد تومان رسیده است. در بخش دارایی‌های مالی از محل واگذاری آن 25 هزار و 330 میلیارد تومان نصیب دولت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با 7.7 درصد کاهش روبه‌رو است.

بر اساس این اطلاعات نسبت تملک دارای‌های سرمایه‌ها به پرداخت‌های هزینه‌ای 7.3 درصد است که باید 28.1 درصد باشد. همچنین تملک دارایی‌های سرمایه‌ای فروش نفت خام باید 71.2 درصد را تشکیل دهد که اکنون 26.5 است. در بخش مالیات‌ها نیز نسبت آن 40.1 درصد است که باید 45.9 درصد باشد. 

ارسال نظرات