خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری استان قزوین:

امنیت لازمه زندگی اجتماعی است

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: هر فعالیت در سطح اجتماع نیازمند امنیت است، زندگی روزمره بدون امنیت پایداری و سرانجامی ندارد.
کد خبر: ۸۹۴۷۲۹۰
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس دادگستری استان قزوین، صبح امروز (سه شنبه) در دیدار با مردم شهر اقبالیه اظهار کرد: امنیت نیازی عمومی است و همه به این موضوع تاکید دارند که زندگی اجتماعی بدون امنیت امکان ندارد با این حال شکل گیری امنیت ملزوماتی دارد.
وی افزود: امام صادق (ع) عدالت، امنیت و رفاه را به عنوان سه خواسته واجب برای هر مردمی معرفی کرده اند، چراکه عدالت باید در جامعه جاری باشد تا مردم بتوانند در رابطه‌ای مساوی و شایسته زندگی کنند.
رئیس کل دادگستری استان قزوین تبیین کرد: هر فعالیت در سطح اجتماع نیازمند امنیت است، زندگی روزمره بدون امنیت پایداری و سرانجامی ندارد و رفاه هم لازم است تا مردم در آسایش زندگی کنند البته رفاه باید معقول و قابل قبول باشد.
وی افزود: آنچه در قانون به عنوان جرم یاد شده مخل و اخلال کننده امنیت است و حال شاید برای تأمین امنیت داخلی و خارجی به تقویت نیرو‌های نظامی و انتظامی نیاز باشد و یا امکانات و تجهیزاتی لازم باشد و یا اینکه حضور مردم در امنیت موثر باشد، ولی آنچه نقش کلیدی و اساسی دارد اعتقادات و باور‌های دین است که همچون ترمزی افراد را از گناه و خطا بازمی دارد.
حجت الاسلام قدرتی با اشاره به اهداف انسانی و متعالی قیام عاشورا، احیاء دین و نجات انسان‌ها از جهل و گمراهی را مهمترین اهداف حادثه کربلا خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) جان خود و یارانش را در راه دین و مدیریت صحیح جامعه اسلامی فدا نمود تا انسان‌های عصر خود و آیندگان را از جهالت و کج اندیشی نجات دهد.
وی تصریح کرد: امروز مستکبرین و دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) تلاش میکنند تا کشور‌های مسلمان هویت و اصالت دین اسلام به عنوان یک دین برتر و سرشار از معنویت وانسانگرایی را درک نکنند.
رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: جهل بدترین درد زمان است؛ جهالت ریشه و معدن شرارت و بدبختی است و امروز وظیفه ما است که ضمن ماتم و عزاداری بر حادثه خونین کربلا ابعاد این واقعه عظیم بویژه بعد روانشناختی آن را درک نماییم.
وی اعلام کرد: با تفکر در سیره نبوی امام حسین (ع) آزادمردی، آزاد اندیشی و حلم وبردباری را در زندگی شخصی خود تقویت کنید.
حجت الاسلام قدرتی توضیح داد: امام حسین (ع) و اولیاءاللّه به خاطر شناخت و معرفتی که به ذات مقدس الهی داشتند همواره ترس از خدا و نظارت ذات احدیت را بر گفتارو کردار خود شاهد بودند.
وی یادآورشد: امروز افراد مذهبی نباید نقش و حضور خود را محدود به فضای مساجد و محافل دینی محدود کنند بلکه در جهت امر به معروف و نهی از منکر باید برای هدایت جامعه وقت بگذارند و البته این کار باید با حوصله، صبر و دقت صورت گیرد.
۱۰۰۴/پ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها