فرمانده کل سپاه پس از صدور دستورات لازم در خصوص بکارگیری ظرفیت‌های سپاه در خدمت رسانی به هموطنان زلزله زده، به آنان اطمینان داد که سپاه تمام تلاش و همت خود را برای کاهش آلام مردم و کمک به آنها انجام خواهد داد.
کد خبر: ۸۹۴۷۳۲۶
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه دوشنبه پس از بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بویژه شهرهای سرپل ذهاب، قصر شیرین، ازگله و روستاهای منطقه از نزدیک در جریان کمک رسانی به مردم قرار گرفت.

فرمانده کل سپاه پس از این بازدید، در جلسه ای با حضور سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، فرماندهان قرارگاه نجف اشرف، سپاه‌های کرمانشاه و ایلام و نماینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) ضمن دریافت آخرین گزارش ها از وضعیت امداد رسانی به هموطنان زلزله زده منطقه و دریافت نیازمندی های موجود برای تداوم خدمت رسانی همه جانبه به آنان در تماس های تلفنی با فرماندهان سپاه‌های تهران بزرگ، خوزستان، مرکزی و همدان و ارائه لیست کمک های فوری و نیازمندی های ضروری زلزله زدگان، دستورات لازم را برای تهیه و ارسال هرچه سریع تر این کمک ها صادر کرد.

سرلشکر جعفری در پایان ضمن درخواست از هموطنان عزیز ایران اسلامی برای کمک به تامین نیازهای زلزله زدگان غرب کشور، به مردم زلزله زده منطقه نیز اطمینان داد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرو تدبیر فرماندهی معظم کل قوا حداکثر تلاش و همت خود را برای کاهش آلام مردم و کمک به آنان انجام خواهد داد.

گفتنی است فرمانده کل سپاه به منظور پیگیری امور امدادرسانی به هموطنان زلزله زده همچنان در منطقه حضور دارد.

بنابراین گزارش طبق هماهنگی که توسط ستاد بحران کشور انجام شده است خدمت رسانی به روستاهای زلزله زده و بخشی از آواربرداری مسیرهای اصلی و جاده ها به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار شده که با قوت و قدرت در حال انجام است.

شایان ذکر است امداد رسانی اولیه، ارائه خدمات بهداشت و درمان و نیز اقدامات مهندسی برای گشایش مسیرهای مواصلاتی توسط یگان های مختلف سپاه از ساعات اولیه وقوع این حادثه در جریان است.

 حضور فرمانده سپاه در دورافتاده‌ترین نقاط زلزله‌زده غرب ایران

سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از صبح دیروز در استان کرمانشاه به سر می‌ّرد، در ادامه بازدید از مناطق زلزله زده در این استان، از روستاهای مرزی در حاشیه شهر سر پل ذهاب بازدید کرد.

به گزارش تسنیم، فرمانده سپاه در این بازدید، در جریان آخرین روند کمک رسانی نیروهای امدادی به خصوص یگان‌های امدادی سپاه قرار گرفته و دستورات لازم برای تسریع در روند کمک رسانی به مردم آسیب دیده را صادر کرد.

تصاویر این بازدید را در ذیل مشاهده کنید:

 


احداث منازل روستایی برای زلزله‌زدگان کرمانشاه به سپاه واگذار شد

فرمانده سپاه گفت: عملیات آوار برداری را از ساعات اولیه پس از زلزله شروع کرده ایم و می خواهیم احداث منازل مناطق روستایی را که به بسیج و سپاه واگذار شده است را به سرعت آغاز کنیم.

سرلشکر محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه در ادامه روند بازدید از مناطق زلزله زده کرمانشاه و مدیریت میدانی یگانهای خدمات رسان سپاه به هموطنان زلزله زده در گفت و گویی با بیان اینکه کانون زلزله ای که دو شب پیش رخ داد عمدتا شهرستان سرپل ذهاب(دشت ذهاب) ، شهرستان دالاهو ، دامنه ای از اسلام آباد و قصر شیرین بود، گفت: متاسفانه بخش عمده ای از تخریب در سرپل ذهاب و روستاها ی اطراف رخ داد .

وی گفت: متاسفانه ساختمان هایی که به خوبی احداث نشده و یا قدیمی بودند، دچار تخریب کامل یا تخریب قابل توجهی شدند ، اما از آنجایی که این منطقه در دوران دفاع مقدس جزو مناطق جنگی بود و بسیاری از منازل روستاها و شهرهای سرپل ذهاب بعد از جنگ بازسازی شده و جدید ساز بودند ،کمتر دچار آسیب شدند.

سرلشکر جعفری در ادامه با بیان اینکه عملیات آوار برداری از ساعات اولیه پس از زلزله در روستاها و شهر سرپل ذهاب به وسیله خود مردم و نیروهای نظامی اعم از ارتش و سپاه که در منطقه حضور داشتند آغاز شد، گفت:

وی گفت : عملیات آواربرداری در مناطقی که حجم تخریب خیلی گسترده نبود و منازل نوساز بودند به سرعت صورت می پذیرد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نیازمندی های مردم عمدتا چادر ، پتو ، آب آشامیدنی و نان گرم است ، گفت: تا بعد از ظهر روز گذشته چنین مشکلاتی وجود داشت اما با پیگیرهای که صورت گرفت، از امروز صبح ، کمک ها در حال رسیدن است.

وی گفت: شب گذشته نیز چادرهای زیادی میان روستایان منطقه توزیع شد و در بازدیدی که از آسیب دیدگان سرپل ذهاب داشتم اکثر مردم چادر داشتند .
سرلشکر جعفری با بیان اینکه می خواهیم احداث منازل روستایی را که به سپاه و بسیج واگذار شده است ، شروع کنیم ، گفت: پس از پایان عملیات آواربرداری ، احداث منازل را به سرعت انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه اکنون مردم حادثه دیده جان پناه ندارند، گفت: حادثه دیدگان با چادرهایی که توزیع شده بود ، اسکان موقت داده شده اند و فقط باید برنامه ریزی کرد تا به سرعت منازل مردم را بسازیم.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به همراه ماشین الات زیاد در منطقه حضور داشته است، گفت: نیروهای کمکی از همان لحظات اول کمک کردند تا آوار برداری به سرعت پیش رود.

وی گفت: برای حفظ امنیت مردم و بازکردن جاده ها نیز تمهیدات لازم صورت گرفته است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به استقرار بیمارستان های صحرایی سپاه در مناطق زلزله زده و انجام اقدامات درمانی اظهار کرد: ؛ از تهران و استان های دیگربیش از 40 دستگاه امبولانس به منطقه اعزام و تیم های پزشکی نیز مستقر شدند که خدمات رسانی به مصدومین و مجروحین را انجام می دهند.

سرلشکر جعفری در پایان تاکید کرد: با برنامه ریزی دقیقی که صورت می پذیرد با یاری خدا عملیات احداث منازل هموطنان زلزله زده به زودی آغاز شود.

ارسال نظرات